آیت‌الله طالقانی، الگوی شجاعت و ساده‌زیستی است
کد خبر: 3640683
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

آیت‌الله طالقانی، الگوی شجاعت و ساده‌زیستی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: آیت‌الله طالقانی، الگوی بصیرت، شجاعت و ساده‌زیستی بودند؛ زندگی ایشان باید به الگویی در جامعه تبدیل شود تا نسل جدید نیز با شخصیت ارزشمند ایشان بیش از پیش آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل، حجت‌الاسلام محسن عارفی، گفت: مرحوم آیت‌الله طالقانی یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی کشور به شمار می‌روند، به طوری که در طول زندگی پربرکت خویش تلاش‌های بسیاری جهت به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی انجام داده‌اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل افزود: آیت الله طالقانی به مدت سه سال در شهرستان زابل تبعید بود و در این مدت توانستند خدمات بسیاری را به مردم‌ منطقه ارائه و مشکلات زیادی را رفع کنند.
وی بیان کرد: آیت‌الله طالقانی، الگوی بصیرت، شجاعت و ساده‌زیستی بودند؛ زندگی آیت الله طالقانی باید به الگویی در جامعه تبدیل شود تا نسل جدید نیز با شخصیت ارزشمند ایشان بیش از پیش آشنا شوند.
عارفی اظهار کرد: آیت‌الله طالقانی در طول عمر با برکت خویش تألیفات بسیاری داشتند؛ «پرتویی از قرآن»، «اسلام و مالکیت»، «به سوی خدا می‌رویم» و ترجمه و توضیح بخشی از نهج البلاغه از جمله تالیفات ایشان به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: رئیس شورای انقلاب، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، سیاستمدار ملی گرا و امام جمعه تهران تنها بخشی از فعالیت‌های ایشان است.
رئیس تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: با فوت آیت‌الله طالقانی ایران اسلامی شخصیت بزرگی را از دست داد چرا که خدمات ایشان به انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست.
captcha