رسانه‌ها، امید و نگاه مثبت را به جامعه القا کنند
کد خبر: 3641365
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

رسانه‌ها، امید و نگاه مثبت را به جامعه القا کنند

گروه فرهنگی: مشاور جوان استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: رسانه می‌تواند امید و نگاه مثبت را به جامعه القا کند؛ تا سال‌ها تیتر یک رسانه‌های استان، اخبار امنیتی و محرومیت بوده است، اما در چند سال اخیر، با سیاست‌های صحیح مسئولان و همکاری رسانه و خود مردم، این نگاه تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، صدیق حسین‌زاده، مشاور جوان استاندار سیستان‌وبلوچستان با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا، نقش رسانه را در دنیای امروز بسیار مهم دانست و افزود: رسانه می‌تواند نگاه مردم را تغییر دهد و خوشحالیم که امروز نگاه مردم نسبت به استان ما، دیگر امنیتی نیست و در سال‌های اخیر با اقداماتی که صورت گرفت، این نگاه تغییر مطلوبی داشته است.
وی اظهار کرد: رسانه می‌تواند امید و نگاه مثبت را به جامعه القا کند؛ تا سال‌ها تیتر یک رسانه‌های استان، اخبار امنیتی و محرومیت بوده است، اما در چند سال اخیر، با سیاست‌های صحیح مسئولان و همکاری رسانه و خود مردم، این نگاه تغییر کرده است.
مشاور جوان استاندار بیان کرد: اگر مروری به انعکاس اخبار رسانه‌های گوناگون در چهار سال گذشته به مسائل سیستان و بلوچستان داشته باشیم، می‌بینیم که همواره تیتر یک رسانه‌ها اتفاقات شیرینی بوده که برای اولین بار در استان در بخش‌های مختلف صورت گرفته، در حالی که پیش از آغاز دولت یازدهم واقعا اینطور نگاهی در سطح کلان و ملی به پتانسیل‌های استان وجود نداشت.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی در بخش‌های مختلف دارد؛ در حوزه گردشگری، محیط زیست، نقش فعال بانوان و همچنین تربیت حافظان قرآن، که باید به آن پرداخته شود و این پتانسیل‌ها را معرفی کرد.
حسین‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه جوانان نیز در این چند سال مشارکت فعالی داشته و در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی مؤثری داشته‌اند، که بخشی از این مشارکت، به‌دلیل نگاه ویژه‌ای است که استاندار به این قشر دارد، بطوری که علی‌اوسط هاشمی در سال 95، به‌عنوان استاندار برتر جوان‌باور و جوان یاور کشور شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.
رسانه‌ها، امید و نگاه مثبت را به جامعه القا کنند
وی افزود: از طریق فعال‌سازی حوزه مشاوران جوان و با حمایت از برگزاری همایش‌ها و نشست‌های گوناگون برای بسیاری از جوانان استان فرصت ایجاد شد تا انعکاس دهنده ایده‌ها و نظرات خود و به نوعی مشارکت در برنامه‌های دولت باشند؛ همچنین با راه‌اندازی خانه جوان، به‌دنبال آن هستیم تا فضایی فراهم کنیم تا خود جوانان برای خود برنامه‌ریزی کنند.
مشاور جوان استاندار بیان کرد: امروز شاهدیم که از میان گروه مشاوران جوان، 17 نفر در پست‌های مدیریت سیاسی مثل بخشدار و معاون فرماندار منصوب شده‌اند که این عدد در مقایسه با گذشته و همچنین نسبت به سایر استان‌ها، عدد قابل توجهی است.
صدیق‌زاده در پایان عملکرد خبرگزاری ایکنا را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و از خبرنگاران خواست تا همیشه در اخبار، صداقت و مصلحت جامعه را در نظر بگیرند و هیچگاه منفعت جامعه را فدای منافع یک شخص یا سازمان نکنند.
captcha