سیستم اداری کشور تسهیل‌گر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست
کد خبر: 3645449
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
رضایی:

سیستم اداری کشور تسهیل‌گر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست

گروه اجتماعی: نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محقق نشده است گفت: سیستم اداری کشور کارآمد نیست و مدیران تسهیل‌گر قوانین موجود نیستند و سنگ اندازی می‌کنند با این ساختار همه برنامه‌های دولت با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی  امروز شنبه اول مهرماه در شورای اداری این شهرستان گفت: ایجاد اشتغال، رفع موانع تولید و رشد اقتصادی اولویت‌های دولت دوازدهم است .
وی افزود: دولت با مشوق‌هایی در صدد بهبود فضای کسب و کار، توسعه سرمایه گذاری و تسریع در چرخه تولید است اما برخی قوانین دست و پا گیر مانع افزایش سرمایه گذاری و رونق تولید شده است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت با بیان اینکه چهارسال  است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و عبور از معضلات کشور را مقام معظم رهبری تحقق اقتصادی مقاومتی اعلام کرده‌اند ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که یکی از سیاست‌های آن رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار است محقق نشده است.
وی اظهار کرد: سیستم اداری  کشور کارآمد نیست و مدیران ادارات  تسهیل گر قوانین موجود نیستند و سنگ اندازی می‌کنند و با این ساختار اداری، دولت نمی‌تواند اهداف خود را اجرایی کند و همه برنامه با شکست مواجه می‌شود.
رضایی با تاکید بر اینکه سیستم اداری  کشور ناتوان است و توان حمل بار نظام را ندارد گفت: نامیدی و نارضایتی مردم از نظام و فاصله بین سران حکومت و مردم مهمترین تهدید کشور است و امروز نیز به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم نیازمند روحیه جهادی زمان جنگ هستیم.
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: روح زنده قوانین در هر سازمانی، مدیر است و مدیران با تسهیل و حمایت می‌توانند باعث تشویق سرمایه گذاران شوند. سیاست‌های تشویقی دولت برای سرمایه گذاری در خمین فرصت خوبی است اما اگر کسی بخواهد در خمین سرمایه گذاری کند آنقدر در مقابلش می‌ایستند و مشکل درست می‌کنند که سرمایه گذار از این شهر فرار می‌کند.
عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از وضعیت ستادهای کشور اظهار کرد: در سیستم اداری کل کشور وضعیت نگران کننده است و ستادهای بزرگ شکل آفت توسعه کشور هستند و در حال حاضر هیچ نمود بیرونی از اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود.
نماینده مردم خمین در خانه ملت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش 67 درصدی اعتبارات شهرستان از شورای شهر و شهرداری انتظارمی‌رود ازاین فرصت برای حل مشکلات مردم استفاده شود و مردم نیز تاثیرات این افزایش اعتبار را در جامعه مشاهده کنند.
captcha