زندگی سید الشهدا(ع) به فرهنگ عمومی امت اسلامی و بشریت تبدیل شود
کد خبر: 3646584
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

زندگی سید الشهدا(ع) به فرهنگ عمومی امت اسلامی و بشریت تبدیل شود

گروه اجتماعی: رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تاکید بر تقویت و ایجاد بستر لازم برای احیای معروف باید در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد، گفت: زندگی سید الشهدا (ع) به فرهنگ عمومی امت اسلامی و بشریت تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،حجت‌الاسلام عباس امینی، رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود امروز 4 مهر در پنجاه و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه با تاسی از زندگی سید الشهدا(ع) می‌توانیم ارزش‌ها را به فرهنگ عمومی امت اسلامی و بشریت تبدیل کنیم، افزود: باید با کار عملیاتی و برنامه ریزی‌های جامع فرهنگ امام حسین(ع) را به عنوان یک فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه مطرح کنیم.
به گفته وی؛ در بخش حاکمیتی یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد رعایت نکردن حقوق دیگران است و اگر از عاشورا عبرت بگیریم و آن را سرلوحه امور خود به عنوان حق عمومی قرار دهیم، از مشکلات اجتماعی کاسته خواهد شد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه به علت رعایت نکردن حق دیگران دچار آسیب‌های اجتماعی بسیاری خواهیم شد، اظهارکرد: اگر این موارد به عنوان یک مطالبه در  جامعه مطرح شود زندان‌ها خلوت شده و بروز آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.
امینی با بیان اینکه باید ترویج فرهنگ کتابخوانی تقویت شود، گفت: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و باید برای مقابله با این معضل فرهنگ کتابخوانی را در شورای فرهنگ عمومی قرار دهیم و برای احیای این مهم تلاش کنیم.
وی افزود: برکات امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه بازگو شود تا با توجه به برنامه ریزی‌های لازم گنجینه های ارزشمند را احیا کرد.
در این نشست از کتاب حقوق متقابل مردم و مسئولان از نگاه فقه شیعه تالیف سید محمدرضا هاشمی رونمایی شد و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی به ارائه نظرات خود در خصوص فرهنگ عمومی پرداختند.
منبع: روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
captcha