2 کهگیلویه و بویراحمدی با اهدای عضو به ۱۰ نفر زندگی دوباره بخشیدند
کد خبر: 3657235
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

2 کهگیلویه و بویراحمدی با اهدای عضو به ۱۰ نفر زندگی دوباره بخشیدند

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اهدای پانزدهمین و شانزدهمین موارد عضو استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، غلامعباس سبز، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، پنجم آبان‌ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پانزدهمین مورد اهدای عضو استان، مرحوم آرش واحدی‌زاده ۶ ساله از اهالی تل خسرو که به علت برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده نوع دوستش جان ۵ نفر را نجات داد.
وی بیان کرد: دو کلیه، کبد و قرنیه‌های این کودک ۶ ساله به بیماران نیازمند اهدا شد.  
سرپرست معاونت درمان در ادامه عنوان کرد: شانزدهمین مورد مرگ مغزی استان نیز ساعت یک بامداد روز جمعه ۵ آبان جهت اهدا عضو به اتاق عمل رفت.
سبز اضافه کرد: مرحوم محمدحسین اکوان ۴۸ ساله از شهرستان کهگیلویه، روستای بی‌منجگان که بر اثر ایست قلبی تنفسی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده نوع دوستش اعضای بدنش شامل دو کلیه و کبد و قرنیه‌ها از بدن وی جدا و جهت پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال داده شد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تیم فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: تلفیق روحیه ایثارگری و گذشت مردم این استان و تلاش‌های این عزیزان باعث شده که در سال‌های اخیر همواره استان ما در زمره استان‌های پیشرو در اهدای عضو قرار بگیرد و به همین علت نیز در این هفته وزارت بهداشت با ارسال لوح سپاسی از زحمات این عزیزان تقدیر کرد.
captcha