ایجاد 152 فرصت شغلی از صنعت زنبورداری در شهرستان بهار
کد خبر: 3667184
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

ایجاد 152 فرصت شغلی از صنعت زنبورداری در شهرستان بهار

گروه اقتصاد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار عنوان کرد: زنبور داری و تولید عسل در شهرستان بهار برای 152 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: امسال همزمان با سراسر کشور آمارگیری از زنبورستان‌های شهرستان بهار از 22 مهر ماه تا پایان 27 همین ماه انجام گرفت.
وی افزود: بر اساس این سرشماری شهرستان بهار دارای 135 بهره‌بردار زنبور عسل و تعداد 7 هزار و 211 کندو بوده و میزان عسل تولیدی این شهرستان نیز بیش از 46 تن برآورد شده است.
کرمی اضافه کرد: کارشناسان پهنه‌های مراکز جهاد کشاورزی حومه، صالح آباد و لالجین در زمان تعیین شده 22 لغایت 27 مهرماه بصورت تمام وقت با مراجعه حضوری به زنبورستان‌ها در نقاط مختلف شهرستان ضمن سرشماری کلنی‌ها و کندوهای زنبور عسل اطلاعات و مشخصات زنبورداران را ثبت کردند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: زنبورداری یکی از حرفه‌هایی است که می‌توان از آن در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه بیکاری بهره مند شد که در این راستا زنبور داری و تولید عسل در شهرستان بهار برای 152 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

captcha