مردم را نسبت به پرداخت زکات حساس کنیم
کد خبر: 3667754
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

مردم را نسبت به پرداخت زکات حساس کنیم

گروه اجتماعی: فرماندار سنندج با اعلام اینکه مردم متدین استان کردستان برای انجام امور دینی ذوق و شوق خاصی دارند، گفت: در این راستا برای افزایش همکاری در زمینه پرداخت زکات باید مردم را به این امر بیشتر از گذشته حساس کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدابراهیم زارعی، فرماندار سنندج امروز، هفتم آذرماه در سومین نشست شورای زکات سنندج اظهار کرد: دین اسلام دین مودت و مهربانی است چراکه در آیات ابتدایی قرآن همواره از رحمان و رحیم بودن خداوند سخن به میان آمده است.

وی افزود: براین اساس پیامبر اسلام نیز پیامبر رحمت و مهربانی بوده است و پرداخت زکات نیز یکی از سنت‌های حسنه‌ای بوده که پیامبر اسلام به آن توجه خاصی داشته است.

فرماندار سنندج بیان کرد: پراخت زکات تأثیرگذاری خاصی درجامعه می‌تواند داشته باشد، همچنین می‌تواند موجبات توسعه کشورهای اسلامی را فراهم کند.

وی اعلام کرد: در سال جاری با همکاری و مساعدت مبلغان و روحانیون اهل سنت توانستیم رشد 120 درصدی پرداخت زکات را در شهرستان سنندج داشته باشیم که در این راستا باید بیشتر تلاش کنیم.

زارعی با اعلام اینکه مردم متدین استان کردستان برای انجام امور دینی ذوق و شوق خاصی دارند، عنوان کرد: در این راستا برای افزایش همکاری در زمینه پرداخت زکات باید مردم را به این امر بیشتر از گذشته حساس کرد.

وی ادامه داد: رسانه ها و فضای مجازی و مبلغان دینی در توسعه و رشد سنت حسنه زکات می توانند اثرگذاری داشته باشند.

فرماندار سنندج افزود: پرای توسعه این سنت در جامعه نیاز به یک همت جمعی است تا بتوان مردم را با آثار و برکات زکات در جامعه بیشتر از بیش آشنا کرد.

وی در پایان راه اندازی صندوق ولایت را یک امر مثبت در استان عنوان کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی این صندوق می‌توان تسهیلات قرض الحسنه را به آسانی در اختیار مردم گذاشت.

captcha