توسعه فرهنگ ورزش و ورزش فرهنگی؛ رسالت‌های اصلی وزارت ورزش
کد خبر: 3678236
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
شعبانی‌بهار مطرح کرد:

توسعه فرهنگ ورزش و ورزش فرهنگی؛ رسالت‌های اصلی وزارت ورزش

گروه فرهنگی: معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، فرهنگ ورزش و ورزش فرهنگی را رسالت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان دانست و تصریح کرد: در توصیه‌های دینی وظیفه داریم که به سلامت جسمی را تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در مراسم اولین یادواره شهدای ورزشکار لرستان که امروز دوشنبه، یازدهم دی در خرم‌آباد برگزار شد، پیام وزیر ورزش و جوانان به این یادواره را قرائت کرد و گفت: شهیدان با ایثار جان خود شجاعانه در مقابل دشمنان این مرزوبوم ایستادند، کمااینکه نظام جمهوری اسلامی امروز امانت شهیدان است. همه باید یاد شهدا و وصایای شهدا را نصب‌العین خود قرار دهیم.
وی دو رسالت وزارت ورزش توسعه ورزش برای عموم مردم و افزایش نشاط و شادابی در جامعه و توجه به مبانی اسلامی را اولویت اصلی وزارت ورزش دانست و ادامه داد: توسعه فرهنگ ورزش و ورزش فرهنگی رسالت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان هستند.
شعبانی‌‌بهار با تاکید بر افزایشی میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی، اظهارکرد: در توصیه‌های دینی وظیفه داریم که سلامت جسمی را تامین کنیم.
معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که برای تامین سلامت مردم برنامه داریم، گفت: ورزش بهترین عنصر برای پر کردن اوقات فراغت است، این در حالی‌است که نسل جوان در تهدید آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.
وی با اشاره به این‌که بی‌توجهی مسئولین و کم‌توجهی والدین باعث ایجاد تهدید سلامت در جوانان است، اضافه کرد: روسای هیئت‌های ورزشی مخاطب فعالیت‌های ورزشی را جوانان و نوجوانان قرار دهند.
شعبانی‌بهار با اشاره به این‌که برنامه ‌های فرهنگی ما ریشه در راه و مرام شهدا دارد، ادامه داد: ورزشکاری که به مبانی دینی مقید نباشد هیچ ارزشی ندارد، ورزش یک وسیله تربیتی است لذا مربیان ورزشی هدایت و روشنگری مسائل اخلاقی را در اولویت کارها قرار دهند.
معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که برنامه‌های ورزش فرهنگی توسعه یافته است، رعایت اخلاق ورزشی و اخلاق حرفه‌ای را در جامعه ورزشکار ضروری دانست و تصریح کرد: ورزشکار بدون اشراف به مسائل فرهنگی نمی‌تواند الگو باشد، کمااینکه مفاهیم گذشت، ایثار و مردانگی مفاهیمی نهادینه در ورزش هستند.
وی به حضور جامعه ورزش در زلزله کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: استان لرستان در رشته‌های خوب ورزشی مانند وزنه‌برداری، دو میدانی، ژیمناستیک و کنگ‌فو دارای مقام و رتبه است.
وی در پایان گفت: میزان مشارکت مردم لرستان در بحث ورزش همگانی از میانگین کشوری بالاست، این در حالی‌است که در ورزش روستایی و احیای بازی‌های بومی و محلی، استان لرستان به‌خوبی عمل کرده است.

شهدا؛ قهرمانان اصلی انقلاب اسلامی

علی جهان‌آرا، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان نیز در این یادواره شهدا آرامش امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و اظهارکرد: همگی ما باید قدردان خون پاک این عزیزان باشیم.
وی افزود: بی‌تردید قهرمانان اصلی انقلاب اسلامی شهدایی بودند که با نثار جان خویش در راه اسلام و انقلاب به سعادت واقعی در دنیا و آخرت نائل شدند و بر همگی ما واجب است در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا و تداوم راه انقلاب اسلامی همچون همیشه محکم و استوار قدم برداریم.
جهان‌آرا با یادآوری این‌که شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگارشان از رزق و روزی برخوردارند، تصریح کرد: امیدواریم همگی ما بتوانیم به خوبی ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشیم تا از شفاعت آنها در دنیا و آخرت بهره‌مند شویم.
بنابراین گزارش پخش کلیپ گرامیداشت شهدای ورزشکار استان، نواخته شدن زنگ و نوای ورزش باستانی، سخنرانی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور، قرائت پیام وزیر ورزش و جوانان به‌مناسبت برگزاری اولین یادواره شهدای ورزشکار استان توسط شعبانی‌بهار، معاون وزیر ورزش و جوانان کشور از دیگر برنامه‌های اولین یادواره شهدای ورزشکار در استان لرستان بود.
در پایان مراسم نیز با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای از خانواده معظم شهدای ورزشکار استان تقدیر به‌عمل آمد.همچنین در این مراسم از دو کتاب دروازه بان بهشت و زندگی نامه شهدا رونمایی شد.

captcha