نوجوانان فعال قرآنی بیش از حمایت مالی نیازمند تأیید هستند
کد خبر: 3686069
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
سلسله گفت‌وگوهای ایکنا با شوراهای قرآنی/6

نوجوانان فعال قرآنی بیش از حمایت مالی نیازمند تأیید هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای قرآن اسدآباد عنوان کرد: حافظان و قاریان نوجوان قرآنی بیش از آنکه نیازمند حمایت‌های مالی باشند نیازمند تأیید از سوی مسئولین هستند.

یحیی حسنی، رئیس شورای قرآن شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی این مجموعه در دو حوزه برادران و خواهران انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های بانوان در این مجموعه چشمگیر و قابل توجه است افزود: برگزاری روزانه کلاس‌های حفظ همراه با تفسیر توسط بانوان در این شهرستان باعث تربیت 6 حافظ کل شده است این در حالی است که در بخش برادران تنها یک حافظ کل پرورش یافته است.
حسنی اضافه کرد: کلاس‌های تجوید، روخوانی و روان‌خوانی، تفسیر و حفظ از جمله دوره‌های قرآنی ویژه برادران است که به صورت هفتگی در محل دارالقرآن این مجموعه برگزار می‌شود.
رئیس شورای قرآن اسدآباد با بیان اینکه مخاطب برنامه‌های این مجموعه طیف گسترده‌ای از مردم با گروه‌های سنی مختلف هستند ادامه داد: در حال حاضر 15 مربی در مجمع اساتید حافظان و قاریان قرآن شهرستان در رشته‌های مختلف فعال هستند.
وی با بیان اینکه مسئولین باید به قرآن و فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشند ابراز کرد: نهاد‌های فرهنگی همچون آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، و اداره ارشاد نیز در زمینه قرآن فعال‌تر وارد شوند.
حسنی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های قرآن و به تبع ارائه کتاب‌های آموزشی و تشویق و حمایت از قرآن آموزان همگی مباحث هزینه‌بر هستند لذا باید اعتبارات ملی خاصی به این حوزه اختصاص یابد.
رئیس شورای قرآن اسدآباد با اشاره به اینکه باید از حافظان و قاریان نونهال و جوان در مراسم‌های خاص و عمومی استفاده کرد اظهار کرد: حافظان و قاریان قرآن بیش از آنکه نیازمند حمایت‌های مالی باشند نیازمند تأیید هستند، فعالان قرآنی باید از سوی مسئولین بها داده شوند.
وی افزود: مسئولین و دولت مردان در سخنرانی و مراسم‌های خود باید فعالان قرآن را به عموم معرفی کنند و در مراسم‌های خود نیز از آنها بهره‌مند شوند که این مهم خود بی‌شک در جذب نوجوانان و جوانان به قرآن تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.
حسنی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآن باید از سوی همه مسئولین انجام شود ادامه داد: مسئولین انجام فعالیت‌های قرآنی را منحصر متولیان قرآن و دستگا‌های این حوزه ندانند، نهضت فعالیت‌های قرآن از دارالقرآن زده نشود بلکه سایر نهاد‌های فرهنگی وارد کار شوند تا امری فراگیر و همه جانبه شود.
وی ادامه داد: قرآن کتابی است برای همگان پیاده کردن آموزه‌های ارزشمند آن خاص یک فرد یا یک نهاد نیست در این میان نقش قرآن در خانواده و میزان نزدیکی والدین به این کتاب می‌تواند در جذب و استمرار مسیر قرآنی در میان نونهالان، نوجوانان و جوانان مهم واقع شود.

captcha