برگزاری 600 گفتمان دینی و بیش از هزار برنامه فرهنگی در دهه فجر
کد خبر: 3687441
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
در نیشابور صورت می‌گیرد؛‌

برگزاری 600 گفتمان دینی و بیش از هزار برنامه فرهنگی در دهه فجر

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور گفت: همزمان با دهه فجر امسال در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، 130 مبلغ و مبلغه با هماهنگی آموزش و پرورش وارد مدارس خواهند شد و بیش از 600 گفتمان دینی و هزار برنامه فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ سعيد شيبانی، معاون استاندار و فرماندار نيشابور در نشست خبری كه در محل فرمانداری اين شهرستان 10، بهمن‌ماه برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های دهه فجر عنوان كرد: در اين ايام بيش از 100 پروژه در نيشابور افتتاح خواهد شد و علی‌رغم همه محدوديت‌های مالی در سال 96، دولت از اهتمام به موضوع پروژه‌ها غافل نبوده است.

وی ادامه داد: پروژه فولاد نيز در دهه فجر افتتاح خواهد شد، بناست كه با حضور شخص رياست جمهوری اين اتفاق بيفتد، البته قرار بود اين افتتاح 11 بهمن‌ماه انجام شود اما به دليل بارش برف و باران اخير اين سفر به تعويق افتاد، خبری كه در حال حاضر داريم اين است كه رئیس‌جمهور حتما خواهند آمد و پروژه فولاد را افتتاح خواهند کرد، البته اگر تغییر خاصی در برنامه صورت نگیرد، ديدار مردمی نيز در نيشابور خواهند داشت.

شيبانی در بخش ديگری از سخنان خود به تسهيل در شرايط سرمايه‌گذاری تاكيد كرد و گفت: مسير حركت اقتصادی، توليد و اشتغال نسبت به سال‌های قبل روان‌تر شده است، البته هنوز موانعی وجود دارد كه ناشی از بروكراسی پيچيده‌ای است كه در سيستم اداری ديده می‌شود؛ به عنوان يك مانع در مسير رونق و واگذاری امور به بخش خصوصی اگر چه اين پيچ بروكراسی در مسير توسعه امری طبيعی است اما مهم اين است كه با اين اتفاق بتوانيم به طرز انديشمندانه‌ای مواجه شده و از اين پيچ به سلامت عبور كنيم. بايد موانع موجود بر سر راه سرمايه‌گذاری را رفع كرده و آن را تسهيل كنيم.

وی افزود: استانداری ستادی را مستقر كرده است و ما نيز به اندازه سهم و توان خود در اين زمينه فعال بوديم تا موانع را تسهيل كنيم؛ مشكلات به دولت منتقل شده و مطمئن هستيم سال 97 سال روشن تری در مسير توسعه اقتصادی، اشتغال و توليد خواهد بود.

شيبانی بيان كرد: شورا و شهرداری نيز برنامه‌های خوبی دارند و تلاش كرده‌اند تا از نظر مالی گرفتاری‌ها رفع شود و شاهد اتفاقات خوبی در شهر باشيم و شرايط مناسبی را برای سرمايه‌گذاری فراهم نموده‌اند و البته منابع خوبی نيز پيش بينی كرده‌اند.

وي تصريح كرد: در بخش صنعت از سال 95 بيش از 170 ميليون دلار صادرات در گمرك نيشابور داشتيم، اين در حالی بود كه گرفتار مشكلات اقتصادی بوديم و اين نشان می‌دهد كه فعاليت در بخش صنعت به جد ادامه داشته است، همچنين در حوزه سلامت و درمان نيز اقدامات خوبی از سوی خيرين، سرمايه‌گذاران و دولت در اين حوزه شكل گرفته است كه اميدواريم شاهد اتفاقات بهتری در سال 97 باشيم. درباره موضوع تقسيمات كشوری نيز سهم خود را ادا كرده‌ايم و پيگيری‌ها انجام شده و در ماه‌های گذشته جلسات و هم انديشی‌های بسياری شكل گرفته است.

شيبانی گفت: موضوع آب دغدغه اصلی و جدی كشور است و بايد ملاحظات لازم را در اين زمينه داشته باشيم كه تلاش‌های درخوری برای افزايش بهره‌وری انجام شده است، اگر موضوع آب مديريت و اهتمام به آن جدی گرفته شود، جمعيت در روستاها باقی خواهند ماند، در غير اين صورت ما با مهاجرت مواجه خواهيم بود.

شيبانی در خصوص حوادث و اعتراضات اخير نيز اظهار كرد: اين اتفاقات برای ما يك پيام داشت و آن اين كه در بخش مسائل منطقی كه مطرح شد، دغدغه‌های مردم مورد توجه قرار گيرد و در مسير رفع مشكلات اقتصادی با استفاده از همه ظرفيت‌ها با همدلی و وحدت به آن پاسخ بدهيم.

برگزاری 600 گفتمان دینی و بیش از هزار برنامه فرهنگی در دهه فجر

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور نیز در نشست برنامه‌های دهه فجر گفت: طی دهه فجر امسال به منظور تقویت گفتمان انقلاب اسلامی 130 مبلغ و مبلغه با هماهنگی آموزش و پرورش وارد مدارس خواهند شد و بیش از 600 گفتمان دینی و هزار برنامه فرهنگی در این راستا برگزار می شود.
وی افزود: در مجموع 748 برنامه در حوزه های فرهنگی و ورزشی به دبیرخانه شورای هماهنگی دهه فجر نیشابور ارسال شده است که به دلیل محدودیت زمان 211 برنامه از این تعداد برای درج در بولتن برنامه های دهه فجر انتخاب شده است.
حجت‌الاسلام جوانشیری اظهار کرد: طی دهه فجر امسال برای اولین بار تعدادی از فیلمهای جشنواره فیلم فجر همزمان با اکران در تهران از 18 تا 22 بهمن در نیشابور نیز به نمایش درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه سیاست ستاد دهه فجر توجه ویژه به مناطق آسیب پذیر است، گفت: برنامه های فرهنگی این ایام در راستای نشاط آفرینی و تزریق شادی به جامعه در هشت نقطه حاشیه ای شهر برگزار می شود.
حجت الاسلام جوانشیری بیان کرد: در 30 نقطه شهرستان به‌ویژه مناطق حاشیه شهر میز خدمت، طراحی شده است تا هر شب مسئولان پاسخگوی سوالات مردم باشند.

وی ادامه داد: در برنامه های دهه فجر امسال مردم با شرکت در آن‌ها در قالب هیئت‌های مذهبی نقش پررنگ خواهند داشت، گفت: برپایی چادر سلامت، برگزاری مراسم شب شعر، کارگاه‌های آموزشی با موضوع اعتیاد، خانواده و فضای مجازی با همکاری سازمان های مختلف از دیگر برنامه های این ایام در نیشابور است.
حجت‌الاسلام جواشیری با بیان اینکه 85 روحانی مستقر در روستاها در قالب طرح هجرت در این دهه فعالیت‌های ویژه دارند، اضافه کرد: 33 برنامه قرآنی در سطح شهرستان با حضور قاریان بین‌المللی هر شب در یکی از مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.

captcha