ثبت یک موقوفه جدید با نیت ایجاد دارالقرآن در سراوان
کد خبر: 3691105
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

ثبت یک موقوفه جدید با نیت ایجاد دارالقرآن در سراوان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: در آستانه دهه دوم فاطمیه، روز گذشته یک موقوفه جدید با نیت ایجاد دارالقرآن در شهرستان سراوان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: در آستانه دهه دوم فاطمیه، روز گذشته یک موقوفه جدید در شهرستان سراوان به ثبت رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: عاشور حسین‌پور، واقف نیک‌اندیشی است که این موقوفه به مساحت 294 متر مربع را با نیت احداث دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) وقف کرده است.
وی بیان کرد: اوقاف استان در سراوان اداره ندارد، لیکن امورات تبلیغی و ترویج وقف آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان انجام می‌گیرد، در حالی که بحمدالله مردم شریف و صبور سراوان در زمینه وقف و خیریه از پیشگامان بلوچستان هستند.

ثبت یک موقوفه جدید با نیت ایجاد دارالقرآن در سراوان

تدینی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است و بعد از مرگ واقف نیز خیرات آن به او می‌رسد، اظهار کرد: هدف از وقف رفع مشکلات مادی و معنوی مردم است؛ این سنت حسنه می‌تواند سایه خود را بر سر نیازمندان و محرومان بگستراند و جامعه را از فقر نجات دهد.

captcha