کاشت 5 هزار اصله نهال به نام شهدای استان البرز
کد خبر: 3696712
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

کاشت 5 هزار اصله نهال به نام شهدای استان البرز

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: به مناسبت 22 اسفند ماه(روز بزرگداشت شهدا)، پنج هزار اصله نهال به نام شهدای استان البرز غرس می‌شود.

به گزارش ایکنا از البرز، حمید ذوالفقاری، 13 اسفند در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بزرگداشت شهدا کبوتران خونین بالی که از بهترین هستی خود درراه امنیت و انقلاب اسلامی گذشتند پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.
وی با بیان اینکه نام شهدا تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد بود، پاسداری از خون شهدا و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را مهم‌ترین وظیفه مردم و مسئولین دانست و اظهار کرد: گرامیداشت این روز تاریخی باید به یک ارزش در جامعه تبدیل شود تا بتوانیم با ادامه‌ی راه شهدا پرچم مقدس نظام و انقلاب اسلامی را بر فراز قله‌های افتخار به اهتزاز درآوریم که این مهم نیازمند همکاری و تلاش است.
ذوالفقاری در ادامه به اعلام برنامه های روز 22 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: برنامه های سال جاری با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم شهیدپرور با شورونشاط شورانگیزی در استان برگزار می‌شود و همه باهم باید تلاش کنیم تا با بزرگداشت این روز خجسته، فرهنگ شهادت‌طلبی که میراث باارزش شهدا و ایثارگران است را در جامعه به‌خصوص در بین نسل جوان گسترش دهیم.
این مسئول، سرکشی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، آغاز بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع)، کاشت و غرس 5 هزار نهال به نام شهدای استان البرز، برگزاری یادواره‌های شهدا، تبلیغات گسترده شهری، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از خادمان شهدا و غبارروبی مزار شهدا همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای روز شهدا عنوان کرد.
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز ابرازکرد: اعزام خانواده‌های شهدا به اردوهای زیارتی و تفریحی، گردهمایی و کوهنوردی دستگاه‌های اجرایی و غبارروبی مزار مطهر شهدای گمنام تپه نورالشهدا، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در تمام مساجد و 400 کانون فرهنگی استان، جشنواره پاراگلایدر و موتور گلایدر، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف به نام مبارک شهدا، اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی در تمام مدارس، تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از دیگر برنامه‌های این روز خجسته در استان شهیدپرور البرز است که به اجرا درمی‌آید.
انتهای پیام./

captcha