آخرین خبر از سوگواره ملی «دلنوشته‌های عاشورایی» لالی
کد خبر: 3699559
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

آخرین خبر از سوگواره ملی «دلنوشته‌های عاشورایی» لالی

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی اعلام کرد: آثار رسیده به سوگواره ملی «دلنوشته‌های عاشورایی» در حال داوری هستند و اختتامیه سوگواره اواخر فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

مهدی خدادادی آرپنائی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه در حال داوری آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره ملی «دلنوشته‌های عاشورا» هستیم، گفت: پیرو تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، 700 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که داوران هم اکنون در حال بررسی این آثار هستند.

به گفته خدادادی از بیشتر‌ استان‌ها اثر به این دبیرخانه ارسال شده است و بیشترین آثار از استان‌های حوزه زاگرس و مرکز کشور بود.

خدادادی درباره اختتامیه این سوگواره آئینی، فرهنگی هنری گفت: هر جشنواره یا سوگواره با یک هدف و فلسفه برگزار می‌شود و سوگواره «دلنوشته‌های عاشورایی» هم ذکر حال وهوای واقعه‌ عاشورا و هم یادآوری هنرمندانه اعتقاد مهم مبارزه با ظلم و‌ستم و پیکار با باطل است.

وی با اشاره به جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»‌ گفت: پرداختن به موضوع عاشورا و فلسفه‌ قیام اباعبدالله الحسین(ع) در زمان ومکان محصور نیست و جمله‌ «کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا» نشان ‏دهنده پیوستگی و تداوم خط درگیری حق و باطل در همه زمان‌ها و مکان‌هاست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی افزود: عاشورا و کربلا، یکی از بارزترین حلقه‏‌های این زنجیره طولانی است. همیشه ‏حق و باطل رو در روی هم هستند و انسان‌های آزاده، وظیفه پاسداری از حق و پیکار با باطل را بر عهده دارند و بی‏‌تفاوت گذشتن از کنار صحنه حق و باطل، بی‏‌دینی است.

خدادادی در ادامه گفت: باتوجه به اینکه اسفندماه امسال برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی متعددی در خوزستان اجرا شد، به دلیل کثرت برنامه‌ها، طی جلسه‌ای باحضور مدیرکل فرهنگ‌وارشاداسلامی خوزستان و مسئول کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خوزستان و دبیر سوگواره تصویب شد آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در پایان فروردین ماه برگزار شود.

دبیر سوگواره «دلنوشته‌های عاشورایی» در پایان خاطرنشان کرد: آثار بعد از داوری، در قالب نمایشگاهی در مجتمع فرهنگی هنری مولوی شهرستان لالی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

captcha