تمامی املاک وقفی ثبتی تهران اجاره به‌روز دارند
کد خبر: 3733758
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
محمدزاده:

تمامی املاک وقفی ثبتی تهران اجاره به‌روز دارند

گروه جامعه ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادعا کرد: اگر ملک وقفی در سیستم سازمان اوقاف ثبت و ضبط شده باشد اجاره آن به نرخ کارشناسی روز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای به روز کردن مال الاجاره‌ موقوفات، عنوان کرد: امروز به طور یقین می‌توان گفت اگر ملک وقفی در سیستم سازمان اوقاف ثبت و ضبط شده باشد اجاره آن به نرخ کارشناسی روز است.

وی این ادعا را در مورد املاکی که در سیستم بارگذاری شده و سند وقفیت و اجازه آن موجود باشد دانست و گفت: در برابر سایر املاک این‌چنینی تکلیفی نداریم.

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار موقوفه در سیستم سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده، گفت: 135 هزار رقبه در سیتم ثبت شده است که 45 هزار مورد آنها توسط متولیان اداره می‌شود که ارتباطی به ما ندارد. در این میان از 85 هزار رقبه که در سیستم ثبت شده حدود 65 هزار مورد آن سند اجاره به روز دارند و البلاقی در حال تکرار و به روز شدن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران املاکی که در سیستم سازمان اوقاف ثبت نشده است را دارای سه مشخصه خواند و گفت: این املاک یا متولی دارند که این امر از سازمان اوقاف سلب مسئولیت می‌کند و یا معارض دارد که برخی معتقدند این ملک وقفی نیست و در دادگاه تشکیل پرونده داده‌اند. در برخی موارد نیز وقفیت ملک ثابت شده اما گسترده وسیعی دارد که مستاجرین زیادی نسبت به تنظیم سند آن اقدام نمی‌کنند.

وی مثال مورد پایانی را شهر قدس عنوان کرد و گفت: نمی‌توان اقدام قانونی و قضایی برعلیه یک شهر انجام داد، بلکه باید به مرور زمان با انجام فعالیت‌های فرهنگی این مشکل را بر طرف کرد.

انتهای پیام

captcha