ثبت هفت موقوفه جدید در شهرستان آران و بیدگل
کد خبر: 3733891
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

ثبت هفت موقوفه جدید در شهرستان آران و بیدگل

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل از ثبت هفت موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

ثبت هفت موقوفه جدید در شهرستان آران و بیدگل

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین ولی‌الله روان اظهار کرد: ارزش وقف‌های جدید نزدیک به 2 میلیارد و 490 میلیون ریال برآورد می‌شود.
وی افزود: نخستین مورد، 2 باب اتاق 80 متر مربعی به ارزش 240 میلیون ریال می‌باشد که با نیت توسعه آستان مقدس امامزاده محسن(ع) از سوی 2 خانواده وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: همچنین ثبت وقف 380 متر مربع زمین مسکونی به ارزش 570 میلیون ریال برای ساخت دارالقرآن کوثر در نوش‌آباد از توابع این شهرستان، دیگر وقف جدید این شهرستان است.
حجت‌الاسلام و المسلمین روان اضافه کرد: 2 فرد نیکوکار دیگر نیز در ماه مبارک رمضان و همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی به صورت جداگانه 97 متر مربع زمین کشاورزی برای ساخت حسینیه امام جعفر صادق(ع) به ارزش 120 میلیون ریال و 42 متر مربع زمین مسکونی را برای توسعه امامزاده یحیی(ع) به ارزش 60 میلیون ریال وقف کردند.
وی در ادامه نیز از ثبت 300 متر مربع زمین مسکونی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و توسعه حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) ابوزیدآباد خبر داد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه استفاده از موقوفه دین شرعی برای افراد دارد، از مستاجران موقوفات خواست تا در ادای حق موقوفه‌ها کوتاهی نکنند.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 900 موقوفه، سه هزار و 500 رقبه موقوفه و 40 بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
انتهای پیام

 

captcha