اختلافات بین دستگاهی؛ مانع اجرای طرح توسعه بقعه قیدار نبی(ع)
کد خبر: 3734040
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

اختلافات بین دستگاهی؛ مانع اجرای طرح توسعه بقعه قیدار نبی(ع)

گروه اجتماعی- امام جمعه قیدار گفت: با وجود تهیه طرح جامع بقعه قیدار نبی اما اختلافات بین دستگاهی اجرای آن را متوقف کرده است که امیدواریم این اختلافات هرچه سریع‌تر برطرف شود.

اختلافات بین دستگاهی مانع اجرای طرح توسعه بقعه قیدار نبی(ع)به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در سفر اصحاب رسانه به شهرستان خدابنده برای بازدید از موقوفات و به منظور بررسی چالش‌های حوزه وقف، اظهار کرد: وقف یکی از توصیه‌ها مهم دینی و باقیات صالحات است و پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) به‌ویژه نخستین امام شیعیان همواره در موضوعات وقف پیشتاز بودند.

وی با اشاره به موقوفه بودن 6 دانگ شهر قیدار تصریح کرد: برخی شایعه‌سازی کرده بودند که مردم از موقوفه بودن این شهر ناراضی هستند و این امر مانع توسعه است اما تمهیداتی برای حضور سرمایه‌گذاران اندیشیده شده است.

امام جمعه قیدار به راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت موقوفات اشاره کرد و افزود: این امر با سبب شده تا ثبت موقوفات ساماندهی شود و نارضایتی‌های مردم در مورد نابسمانی وقف‌ها برطرف شده است و باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی بهره برد.

این مسئول توسعه وقف در حوزه‌های سلامت و بهداشت را مهم خواند و گفت: شهرستان خدابنده با 180 هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان دارد درحالی که نیاز به افزایش وقف در حوزه درمان بیشتر احساس می‌شود.
 
موسوی با اشاره به اینکه بافت برخی مناطق در شهرستان خدابنده فرسوده بوده و بسیاری از مدارس آن تخریبی هستند، یادآور شد: باید آموزش و پرورش فکر اساسی برای این شهرستان و مردم و خیران به بهسازی فضاهای آموزشی تشویق شوند.

وی هزینه در آموزش و پرورش را نوعی سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: این شهرستان دانشمندانی همچون شیخ اشراق را در خود پرورش داده که با فراهم کردن بسترهای لازم باز هم می‌توان از وجود چنین افرادی بهره برد.

امام جمعه قیدار با اشاره به برنامه اجرای طرح توسعه جامع امامزادگان، خاطرنشان کرد: با وجود تهیه طرح جامع بقعه قیدار نبی اما اختلافات بین دستگاهی اجرای آن را متوقف کرده است که امیدواریم این اختلافات هرچه سریع‌تر برطرف شود.
 
انتهای پیام
captcha