رعایت اصل قاطعیت و احتیاط در برخورد با مفسدان اقتصادی
کد خبر: 3741726
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
آوایی عنوان کرد:

رعایت اصل قاطعیت و احتیاط در برخورد با مفسدان اقتصادی

گروه اجتماعی ـ وزیر دادگستری با اشاره به برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی در کشور، اظهار کرد: در برخورد با مفسدان اقتصادی اصل قاطعیت و احتیاط را رعایت کنیم چراکه اگر یک مورد اشتباه شود آسیب‌های زیادی به ما وارد می‌شود.

برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی در کشور

به گزارش ایکنا از لرستان، علی‌رضا آوایی، وزیر دادگستری امروز دوشنبه، پنجم شهریور در جریان سفر به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی در کشور، اظهار کرد: این دادگاه در ارتقا اعتماد عمومی می‌تواند مؤثر واقع شود و امیدوارم خداوند همه ما خصوصاً مسئولان این بخش را کمک کند که ضمن برخورد با مفسد اقتصادی، در این مسائل دچار زیاده‌روی نشویم و آبروی کسی را نبریم چراکه مرز این قضیه بسیار ظریف است.
وی افزود: نیاز است در برخورد با مفسدان اقتصادی اصل قاطعیت و احتیاط را رعایت کنیم چراکه اگر یک مورد اشتباه شود آسیب‌های زیادی به ما وارد می‌شود.

استفاده از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی برای احقاق حقمان
وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود درباره پیش‎بینی نتیجه شکایت ایران به دادگاه لاهه علیه آمریکا، اظهار کرد: نمی‌توانم در این خصوص پیش‌بینی دقیقی کنم که این دادگاه چه تصمیمی می‎گیرد اما آنچه که مسلم است ما باید از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی خود برای احقاق حقمان استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که گاهی استفاده از این ظرفیت‎ها جهت احقاق حقوق کشورمان نتیجه بخش بوده است، ادامه داد: از این‌که به نتایج نسبتاً مطلوبی در این دادگاه برسیم مأیوس نیستم ولی واقعیت این است که ما مکلف هستیم از ظرفیت‌های بین‌المللی برای احقاق حقوق مردم استفاده کنیم.
آوایی تاکید کرد: این‌که در مورد نتیجه این شکایت احساس یأس کنیم، مشی غلطی است و بعداً ممکن است پشیمان شویم بنابراین دولت و نظام تکلیف دارد از این مسیرهای قانونی بین‌المللی استفاده کند.

ادای احترام وزیر دادگستری به مقام شامخ شهدای کوهدشت
وزیر دادگستری طی این سفر با حضور در گلزار شهدای گمنام کوهدشت به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.افتتاح طرح گازرسانی به شهر درب گنبد و کلنگ‎زنی پروژه گازرسانی روستایی از مهم‎ترین برنامه‎های سفر وزیر دادگستری به شهرستان کوهدشت خواهد بود.
در این بازدید و برنامه‎ها استاندار لرستان، معاون استاندار لرستان، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری لرستان و ... هم حضور دارند.

افتتاح پروژه آب‌رسانی به شهر کوهدشت با حضور وزیر دادگستری

طرح آب‌رسانی به شهر کوهدشت با حضور علی‌رضا آوایی، وزیر دادگستری، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان و الهیار ملکشاهی، نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا کرموند، مدیر عامل شرکت آبفای لرستان در این باره گفت: برای این طرح، حفر و تجهیز سه حلقه چاه آهکی و آبرفتی به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال انجام شده است.
وی با بیان این‌که همچنین ۳۰۰۰ متر خط انتقال آب به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال انجام شده است، اظهار کرد: همچنین ساخت یک باب مخزن کامپوزیت به حجم ۱۱۷۰ متر مکعب با تملک و حصارکشی پیرامون با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال انجام شده است و در مجموع هزینه ساخت این پروژه‌ ۴۷ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام

captcha