ادبیات تألیفی در طرح ترویج کتابخوانی رونق گرفت
کد خبر: 3742077
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
شاکری:

ادبیات تألیفی در طرح ترویج کتابخوانی رونق گرفت

گروه ادب ــ احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی گفت: ادبیات تألیفی با اختصاص یارانه بیشتر در طرح ترویج کتابخوانی «تابستان کتاب 97» رونق یافت.

ادبیات تألیفی در طرح ترویج کتابخوانی رونق گرفتاحمد شاکری، منتقد و نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره طرح «تابستانه کتاب» گفت: سال‌هاست که درباره مقوله کتاب و کتابخوانی و معضلات آن صحبت می‌شود و این موضوع همواره جزء دغدغه‌های صنوف نشر به ویژه ناشران، مولفان، مترجمان و نهادهای مرتبط با کتاب بوده است.
وی افزود: از نهادهایی مانند موسسه خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود در راستای تدوین چشم‌اندازهای حوزه کتاب و کتابخوانی و دیدن مسائل این حوزه و راهکارهایی برای رونق بیش از پیش آن اقدام کنند. در بسیاری از طرح‌ها برخی معضلات این حوزه پررنگ‌تر می‌شود و برخی دیگر متأسفانه مورد غفلت قرار می‌گیرد.
این نویسنده و منتقد ادبی در ادامه تصریح کرد: طرح‌های اعطای یارانه نشر از طریق کتابفروشی‌ها اعم از «پاییزه کتاب»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» به توسعه کتابخوانی و تسریع و تسهیل فرایند کتاب و کتابخوانی کمک می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که در این طرح‌ها اهمیت و جایگاه مولفان دیده نمی‌شد و البته این مشکل نیز با اعمال سیاست اختصاص یارانه بیشتر به آثار تألیفی در «تابستانه کتاب 97» مرتفع شده است.
شاکری یادآور شد: اختصاص یارانه بیشتر به آثار تألیفی در طرح «تابستانه کتاب 97» در واقع حمایت از ادبیات تألیفی در مقابل ادبیات ترجمه است. به عبارت بهتر، این سیاست به رونق مجدد ادبیات تألیفی کمک قابل توجهی می‌کند.
انتهای پیام

captcha