احیای موقوفه حسن‌آباد سمیرم توسط بخش خصوصی
کد خبر: 3742912
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

احیای موقوفه حسن‌آباد سمیرم توسط بخش خصوصی

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: موقوفه حسن‌آباد با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احیا و زمینه اشتغال ۱۲ نفر نیز در این موقوفه مهیا شده است.

احیای موقوفه حسن آباد سمیرم توسط بخش خصوصی

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیر ارسلان جباری اظهار کرد: براساس قراردادی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم با بخش خصوصی منعقد شده، موقوفه حسن آباد با هدف اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن احیا و به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: این موقوفه شامل 12 هکتار زمین کشاورزی است که با سرمایه‌ای بالغ بر 8 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احیا شده و امسال با اجرای پروژه‌های انتقال آب و آبیاری تحت فشار زیر کشت سیب زمینی رفته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم ادامه داد: با احیا و بهره برداری از این موقوفه برای 2 نفر به صورت ثابت و 10 نفر نیز به صورت فصلی اشتغال ایجاد شده است.
جباری در ادامه خاطر نشان کرد: این موقوفه در تصرف بود که با پی گیری‌های به عمل آمده توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و با حکم دادگاه خلع ید شد و اکنون نیز با احیای این موقوفه زمینه برای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن مهیا شده است.
وی ادامه داد: عواید حاصل از این موقوفه براساس وقف نامه‌ای که توسط واقف نیک اندیش آن تنظیم شده صرف خیرات و مبرات اهالی روستای حسین آباد از توابع شهرستان سمیرم می‌شود.

انتهای پیام

captcha