جمهوری اسلامی به‌دنبال مذاکره بر اساس عدالت و برابری است
کد خبر: 3750906
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

جمهوری اسلامی به‌دنبال مذاکره بر اساس عدالت و برابری است

گروه اجتماعی- امام جمعه زاهدان گفت: رئیس جمهوری کشورمان در نطق هوشمندانه خود این پیام نظام را منتقل کردند که ما هم معتقدیم راه بهتری جز گفت‌وگو وجود ندارد، اما باید بر اساس برابری، عدالت و بر مبنای قواعد بین‌‌المللی باشد.

جمهوری اسلامی به‌دنبال مذاکره بر اساس عدالت و برابری است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 6 مهرماه با اشاره به نطق رئیس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در حالی که رئیس جمهوری ایالات متحده به رجزخوانی و خودستایی پرداخت و موجب خنده حضار شد، اما رئیس جمهوری اسلامی با کمال آرامش و متانت سخنرانی کرد.
وی ادامه داد: رئیس دولت امریکا مانند همیشه دیگران را محکوم کرد و به ستایش از خود پرداخت، اما در مقابل، رئیس جمهوری اسلامی در نطقی کاملا منطقی و هوشمندانه، جواب او را داد و اعلام کرد که دولت آمریکا باعث بی نظمی در جهان شده و به بد عهدی مشهور است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: رئیس جمهوری کشورمان به‌صورت مستدل و مستند، ادعاهای امریکا را رد کرد و در پاسخ به اینکه امریکایی‌ها به‌دنبال مذاکره و گفت‌وگو هستند گفت ما هم معتقدیم که راه بهتری جز گفت‌وگو وجود ندارد، اما باید بر اساس برابری، عدالت و بر مبنای قواعد بین‌‌المللی باشد.
وی ادامه داد: از دولت جمهوری اسلامی به‌دلیل این نطق هوشمندانه و مقتدرانه قدردانی می‌کنیم، اما در مورد اوضاع اقتصادی کشور از آنان گله‌مند هستیم و می‌خواهیم برای رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم برنامه‌ای اساسی داشته باشند.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به تداوم مشکل صف‌های بنزین در استان، اظهار کرد: دولتمردان باید مشکل صف‌های بنزین را در استان حل کنند، زیرا شایسته نیست که منابع کشورمان از مرز قاچاق شود و مردم خودمان ساعت‌ها را داخل صف بنزین بگذرانند.
وی همچنین به سالروز حرکت اسیران عاشورا از کوفه به سمت شام اشاره کرد و افزود: همه یاران اباعبدالله(ع) در عاشورا به شهادت رسیدند، اما عده‌ای نیز به اسارت رفتند و عهده‌دار رساندن پیام عاشورا شدند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) کسانی بودند که به‌زیبایی پیام قیام را به گوش همه رساندند و فساد و ظلم حکومت را آشکار ساختند.

انتهای پیام

captcha