میزبانی حرم‌های امامزادگان فارس از زائران پیاده اربعین/ پذیرایی از زائران خارجی
کد خبر: 3758776
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

میزبانی حرم‌های امامزادگان فارس از زائران پیاده اربعین/ پذیرایی از زائران خارجی

گروه اجتماعی ـ امامزادگان استان فارس که در مسیر حرکت زائران اربعین به سمت کربلای معلا قرار دارند خدمات متنوعی را به عاشقان حسینی ارائه می‌دهند.

میزبانی حرم‌های امامزادگان فارس از زائران پیاده اربعین/ پذیرایی از زائران خارجی

به گزارش ایکنا از فارس، خدمات امامزادگان فارس به زائران پیاده روی اربعین در مسیر کربلای معلی مانند سال گذشته و از چند روز قبل آغاز شده است.
خدماتی مانند ارائه وعده و میان وعده‌های غذایی، اسکان و بهداشت و درمان از جمله خدمات ارائه شدن در موکب‌های امامزادگان فارس است. گسترش این خدمات از داخل شهرستان‌ها تا مرز شلمچه ادامه دارد و سال‌ها است که این خدمات ارائه می‌شود.
سیدنادر حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رستم در این باره گفت: موکب ایجادشده در امامزاده سید حسن (ع) شهر کوپن واقع در ۳۰ کیلومتری مرکز این شهرستان، از ۲۵ مهرماه کار خود را برای خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) آغاز کرده است.

ارائه خدمات به ۵ هزار نفر در امامزاده سید حسن (ع) شهرستان رستم
وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی این موکب تا چند روز پس از اربعین ادامه دارد، افزود: در این محل و روزانه، به ۵ هزار نفر زائر خدمات مختلفی، چون صبحانه، نهار، شام و پذیرایی میان وعده ارائه می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رستم با بیان اینکه علاوه بر خدمات ارائه‌شده، این موکب قابلیت اسکان شبانه ۲۰۰ شبانه نفر را نیز دارد، ادامه داد: این موکب مردمی است و ۶۰ نفر و در سه نوبت، به خدمت‌رسانی مشغول هستند.
مسعود رضایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سروستان نیز درزمینهٔ موکبی که برای خدمت‌رسانی به زائران مسیر کربلا در این شهرستان راه‌اندازی شده است، گفت: این موکب در شهر سروستان و روبروی مسجد انقلاب قرار دارد و تحت نظارت مجموعه ستاد اربعین شهرستان با عضویت اداره اوقاف و امور خیریه است.
وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی این موکب از ۱۰ روز قبل آغازشده است و تا چند روز پس از اربعین ادامه پیدا می‌کند، ادامه داد: در این محل و توسط سه نفر از نیرو‌های موکب، با میان وعده‌های غذایی از زائران پذیرایی می‌شود.

ارائه خدمات موکب امامزاده سید محمد (ع) کازرون در مرز شلمچه
موکب انصار المهدی امامزاده سید محمد (ع) کمارج شهرستان کازرون نیز مانند چند سال گذشته خدمات گسترده‌ای را به زائران حسینی در مرز شلمچه ارائه می‌کند.
ابراهیم ابراهیم پور، مدیر این موکب با بیان اینکه خدمات در این محل از ۲۵ مهرماه آغازشده و تا سه روز پس از اربعین ادامه پیدا می‌کند، گفت: درصورتی‌که زائران خارجی بعدازاین تاریخ نیز تردد داشته باشند خدمات خود را ادامه می‌دهیم.
وی با تصریح اینکه مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس نیز از این محل بازدید کرده است، افزود: در این موکب، روزانه سه هزار وعده غذایی صبحانه، نهار و شام بین زائرین توزیع می‌شود؛ ضمن آن‌که در طول روز و بامیان وعده‌هایی غذایی در خدمت عاشقان حسینی هستیم.
مدیر این موکب در مورد دیگر خدمات مجموعه خود گفت: در این محل خدماتی مانند حمام و استراحتگاه‌های مجزای برادران و خواهران نیز وجود دارد و موکب انصار المهدی، با پیش‌بینی پزشک عمومی، پرستار و سه تخت درمانی، برای رفع مشکلات درمانی زائران نیز تلاش می‌کند.
ابراهیم پور افزود: محل موکب همه‌ساله ثابت است و خدمات زیرساختی خوبی را مهیا کرده‌ایم و در این موکب، روزانه حدود ۴۰ نفر نیروی مردمی خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را بر عهده دارند.

برخورداری ۳ هزار نفر از خدمات موکب امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا
موکب امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا واقع در ۳۵ کیلومتری جاده فسا-شیراز نیز خدمات زیادی را به زائران اربعین که از این مسیر تردد می‌کنند ارائه می‌دهد.
جمشید ابوالحسنی، مدیر داخلی این امامزاده واجب التعظیم اظهار کرد: خدمات این موکب از ۲۶ مهرماه آغاز شده است و تا اربعین ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: علاوه بر در اختیار قرار دادن هزار وعده غذایی صبحانه و شام به زائران این مسیر که برخی روز‌ها نهار نیز به آن اضافه می‌شود، سه هزار میان وعده نیز به عاشقان حسینی ارائه می‌شود.
ابوالحسنی گفت:۱۰۰ اتاق با ظرفیت ۷۰۰ نفر اسکان نیز آماده پذیرش زوار است و ۲۲ چشمه حمام بهداشتی نیز غبار سفر را از تن آنان می‌شوید.
وی با بیان اینکه زائران استان‌های شرقی کشور مانند سیستان و بلوچستان و کرمان شب را در این محل اسکان می‌کنند، گفت: زائران پاکستانی نیز در طول روز از خدمات این موکب بهره می‌برند.
وی اضافه کرد: اقامه نماز جماعت در محل این امامزاده نیز بخشی از برنامه‌های موکب است و ۲۰ نفر از نیرو‌های آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در خدمت زائران اربعین هستند.

انتهای پیام

 

 

captcha