قرآن در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی دارد
کد خبر: 3766432
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

قرآن در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی - امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه قرآن، کتاب داستان و معمولی نیست، گفت: قرآن، همیشه زنده بوده و مختص مکان و زمان خاصی نیست؛ لذا در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی را دارد.

قرآن، در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، شب گذشته، 1 آذرماه در جلسه دسته‌جمعی تلاوت قرآن کریم که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ماکو برگزار شد، بیان کرد: در راستای اجرای رسالت فرهنگی، دانشگاه و قشر جوان باید به سمت مسائل فرهنگی سوق داده شوند که در این راستا خوشبختانه با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و دانشگاه آزاد ماکو، اولین رویداد قرآنی در سال تحصیلی جدید برگزار شد که انشاالله این مسائل ادامه پیدا کند.
وی در ادامه بر قدرت دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و وجود پتانسیل آن در گسترش فعالیت‌های فرهنگی در نظام آموزشی‌و‌پرورشی کشور تاکید کرد.
امام جمعه ماکو با تاکید براینکه تلاوت قرآن، مقدمه‌ای برای درک مفاهیم عمیق آن است، افزود: ماحصل عمل به احکام و آیات قرآن، رسیدن به هدف اصلی ائمه اطهار است که تبیین‌شده از سوی آنهاست.
وی با‌اشاره به اینکه قرآن‌، کتاب داستان و معمولی نیست، تصریح کرد: قرآن، همیشه زنده بوده و مختص مکان و زمان خاصی نیست، لذا در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی را دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی خاطرنشان کرد: قرآن، برای امروز ما حرف دارد، اما به شرطی که بتوانیم نیاز امروز خودمان را از قرآن استخراج کنیم، آنهایی که قرآن را تلاوت می‌کنند و در کنار آن از اقامه نماز غفلت نمی‌کنند، باید بدانند که خداوند می‌فرماید این‌ها به تجارتی پرسود و بی‌کسادی دست پیدا کرده‌اند.
امام جمعه ماکو بااشاره به اینکه تلاوت قرآن باید صرفا برای جلب رضای الهی و دست‌یابی به آگاهی عمیق از دین باشد، اظهار کرد: هرکس به این دو دلیل، قرآن را تلاوت کند، خداوند متعال نیز به او ثواب تمام انبیاء الهی را عنایت خواهد کرد.
امام صادق(ع) می‌فرماید: انسان مومن، بهتر است در هر روز 50 آیه از قرآن کریم را بخواند، به شرطی که در آیات آن تدبر کند.
قاریان قرآن را امام صادق(ع) به سه دسته تقسیم می‌کنند، یک گروه که قرآن را برای حکما و امرا می‌خوانند تا مردم بشنوند و مقام آنها بالا رود که این گروه ارزشی ندارد، گروه دوم قرآن می‌خوانند و حفظ می‌کنند، برای این گروه روایت است که قرآن به این افراد لعن میفرستد که شما می‌خوانید و عمل نمی‌کنید، اما امام از گروهی نام می‌برد که کبریت احمر، یعنی نایاب هستند، دشمن، را به برکت آیه‌های قرآن مغلوب می‌کنند و خداوند به معرفت این قاریان قرآن، رحمت خود را از آسمان به صورت برف و باران نازل می‌کند.

قرآن در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی دارد

قرآن در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی دارد

قرآن در هر زمان و مکان حکم مرجع زندگی دارد
انتهای پیام

captcha