فرهنگ زيارت؛ لازمه تمدن‌سازی اسلامی
کد خبر: 3768094
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

فرهنگ زيارت؛ لازمه تمدن‌سازی اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: نظام اسلامی ما با گسترش فرهنگ ولايت و امامت استوار می‌شود و حرکت در مسير تمدن‌سازی اسلامی نيازمند پرداختن به فرهنگ زيارت است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمین سیدمهدی حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در مراسم بدرقه زائر اولی‌های بوشهری که روز  گذشته، هشتم آذرماه در نمازخانه این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه سعادت انسان در گرو ولايت‌پذيری اهل بيت(ع) است، اظهار کرد: حضرت ثامن الحجج(ع) لطف خدا برای ایرانیان و شیعیان است که شامل ما مشتاقان و محبان حضرت رضا(ع) شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 140 نفر زائر اولی از استان بوشهر به استان خراسان رضوی به منظور زیارت و پابوسی امام هشتم اعزام شدند، افزود: امسال 180 نفر زائر اولی بوشهری از محل نیات موقوفه شادروان «زائر حسین ریزی» به مشهد مقدس اعزام شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به مقام و جایگاه رئوف بودن امام رضا(ع) پرداخت و گفت: نقش امام رضا(ع) در استحكام مكتب اهل بيت(ع) بی‌بديل است و حضرت ثامن الحجج(ع) طلايه‌دار نشر علم و مبارزه با بدعت‌ها است.
حجت‌الاسلام حسینی در پایان با اشاره به اینکه دعا گشاينده ابواب رزق و نجات دهنده از گزند بیگانگان است، عنوان کرد: نظام اسلامی ما با گسترش فرهنگ ولايت و امامت استوار می‌شود و حرکت در مسير تمدن‌سازی اسلامی نيازمند پرداختن به فرهنگ زيارت است.
همچنین، 180 نفر زائر اولی بوشهری در این سفر به مدت هفت روز مهمان امام هشتم هستند.


خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: امیرحسین مداح

captcha