ضرورت برطرف شدن اختلافات ثبتی موقوفات
کد خبر: 3768405
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

ضرورت برطرف شدن اختلافات ثبتی موقوفات

گروه اجتماعی - شهردار ابهر گفت: بقاع متبرکه نقش تأثیر‌گذاری در توسعه فرهنگی جامعه دارند و برطرف کردن اختلافات ثبتی موقوفات برای عمران شهری ضروری است.

لزوم برطرف شدن اختلافات ثبتی موقوفاتبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد رضا ذوالقدری‌ها، شهردار ابهر امروز، ۱۰ آذر ماه با اشاره به نقش محوری امامزاده‌ها جهت تبدیل شدن به قطب فرهنگی و گردشگری شهرستان، گفت: نیاز جامعه به ارتقا و ترویج فرهنگ دینی بیش از هر زمانی ضروری است.
وی با اشاره به اینکه باورهای دینی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، اظهار کرد: تبدیل این اماکن به مرکز ثقل فرهنگی می‌تواند به توسعه مسائل فرهنگی کمک شایانی کند.
شهردار ابهر در ادامه به اختلافات ملکی فی ما بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر از جمله پلاک ثبتی 1916 و آرامستان شریف آباد و دیگر موضوعات موقوفی اشاره کرد و گفت: شهرداری به عنوان یک مجموعه خدمات‌رسان مسئول ایجاد شرایطی برای بهبود زندگی شهروندان در تمامی حوزه‌های عمرانی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است که تحقق این امور بدون همبستگی و همکاری ادارات مرتبط امکان پذیر نخواهد شد.
این مسئول خواستار حل مشکلات زمین‌های موقوفه شهرداری و کشاورزان و برخی از مردم که درگیر آن هستند شد و گفت: با مرتفع شدن این مشکل از مراجعه و اتلاف زمان و هزینه‌های تحمیلی به مردم می توان جلوگیری کرد.
ذوالقدری‌ها خاطر نشان کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، در جهت رفع مشکل شهروندان ، بیشترین تعامل را با ادارات شهرستان داشته و خواهد داشت.
در ادامه این دیدار حجت‌الله عسگری، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با تأکید بر اینکه ذات وقف گره‌گشایی از مشکلات مردم است، گفت: به منظور رفع مشکلات مردم باید از ظرفیت موقوفات استفاده بهینه صورت پذیرد چرا که مرتفع کردن مشکلات مردم عمل به خواسته واقفین است.
وی در ادامه به اهمیت تعامل و همکاری بین شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشاره کرد و گفت: این تعامل و همکاری می تواند زمینه ساز کاهش برخی از مشکلات باشد.
انتهای پیام
captcha