رژه نیروهای مسلح بوشهر در بزرگداشت شهدای هفتم آذر
کد خبر: 3768545
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

رژه نیروهای مسلح بوشهر در بزرگداشت شهدای هفتم آذر

کانون خبرنگاران نبأ ــ رژه نیروهای مسلح به مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم آذر با حضور مسئولان لشکری و کشوری استانی و خانواده شهدای نداجا در محل میدان صبحگاه مرکز عملیاتی «هوادریا» شهید خلبان محمدرضا صفایی پایگاه دریایی بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ رژه نیروهای مسلح به مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم آذر و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی و باحضور مسئولان لشکری و کشوری استانی و خانواده شهدا و پیشکسوتان نداجا در محل میدان صبحگاه مرکز عملیاتی «هوادریا» شهید خلبان محمدرضا صفایی پایگاه دریایی بندر بوشهر امروز، 10 آذرماه برگزار شد.

در ابتدای آئین رژه، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری به همراه مسئولان لشکری و کشوری استانی ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به یادمان شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرآن؛ از نیروهای مسلح مستقر در میدان صبحگاه مرکز عملیاتی «هوادریا» سان دیدند.

ناوشکن دنا و دماوند رونمایی می‌شوند

بابک امینی، فرمانده پايگاه دريايی بوشهر با اشاره به اینکه ناوشکن سهند بعد از طی 2 سال ساخته و امروز وارد عرصه دریانوردی شد، اظهار کرد: اقتدار ایران به مرز 40 سالگی رسیده است و به‌زودی ناوشکن دنا و ناوشکن دماوند در نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی ایران در شمال کشور رونمایی خواهند شد.

شکست ستون پنجم حکومت بعثی از ارتش ایران

فرمانده پايگاه دريايی بوشهر با بیان اینکه تمدن و توان دفاعی ایران در زمان حکومت پهلوی در اختیار استکبار جهانی و انگلیس خونخوار بود، خاطرنشان کرد: اقتدار نیروی دریایی ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی در مقابل دشمن بعثی به نمایش دفاعی درآمد و این نثار از ایثار مدافعان حریم ولایت فقیه و مرزهای آبی و خاکی سرزمینی بود و همچنین نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس توانست ستون پنجم حکومت بعثی را در هم شکست.

اعزام سه مرحله‌ای ناوشکن جماران به آب‌های خلیج عدن

وی با اشاره به اینکه ناوگان منطقه یکم نداجا در بندرعباس توانست ناوشکن جماران را بعد از 12 سال در اولین پروژه موج بسازد، گفت: ناوشکن جماران 3 سری به آب‌های خلیج عدن اعزام شد و در این رابطه ساخت زیردریایی در کل دنیا فن و تجهیزات خاصی می‌خواهد و ایران با شعار «ما می‌توانیم» به این تجهیزات با توان داخلی دست پیدا کرد.

حماسه هفتم آذر نداجا؛ آزمایش سختی در عرصه جهاد

امینی با اظهار اینکه پیشرفت به معنای واقعی کلمه در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، بیان کرد: حماسه هفتم آذر نداجا آزمایش سختی بود تا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بتواند در عرصه جنگ و جهاد باصلابت بایستد و پیروزی را در تمامی صحنه‌های نبرد به نمایش بگذارد و ولایتمداری را سرلوحه کار خود قرار داده است.

فرهنگ نیروهای مسلح مبتنی بر فرهنگ اسلامی است

امام جمعه بوشهر نیز در این مراسم روز نیروی دریایی و یاد شهدا و امام راحل را گرامی داشت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در شرایط کنونی اسلامی، مقتدر، محبوب و مردمی خواند و اظهار کرد: فرهنگ نیروهای مسلح مبتنی بر فرهنگ اسلامی است و در ساختار صف، ستاد و بازتولید صنایع دفاعی اقتدار موج می‌زند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صنایع، مدیریت، آموزش، عرصه‌های برنامه‌ریزی، ولایتمداری و حوزه عملیاتی مقتدر است و نیروهای مسلح ما فرماندهی دارد که نائب امام زمان(عج) است و این نکات موجب شده که نیروهای مسلح این ویژگی مذکور را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: پیشرفت‌های مهندسی دریایی، زیرساخت‌ها و سازه‌های فراساحل مظهر اقتدار ملت در عرصه دریا و دریانوردی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه افزود: اقتصاد دریامحور یکی از اهداف جامعه علمی و دریانوردان کرانه بندری خلیج فارس بوشهر بر اساس اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری است.

تجلیل از پرسنل نمونه و خانواده شهدای نداجا

گفتنی است، در این آئین از خانواده شهیدان «محمود امیدیان، رضاقلی شهسواری، غلامرضا بوستانی، مجید کاظمی و علی اصغر مخصوص آبکنار» و تعدادی از پرسنل نمونه پایگاه دریایی بوشهر «سعید نعمتی، عادل امینی، اکبر شاهد، عبدالحمید روایی، سیدایمان محمودی، سیدعباس موسوی، سیدمحمد احمدی و عمران بهرک» تجلیل شد و در پایان نیروهای مسلح از جلوی جایگاه رژه عبور کردند.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha