نقش قرآن در تسری اخلاق و معنویت در جامعه امروز
کد خبر: 3769690
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
رئیس کل دادگستری گیلان تشریح کرد:

نقش قرآن در تسری اخلاق و معنویت در جامعه امروز

گروه فعالیت های قرآنی - سیاوش پور با اشاره به نقش قرآن در تسری اخلاق و معنویت در جامعه امروز، تصریح کرد: خداوند بندگانی را که با تمسک به قرآن با یکدیگر مهربان بوده و در سختی ها پشتیبان هم باشند، دوست می دارد.

نقش قرآن در تسری اخلاق و معنویت در جامعه امروز

به گزارش ایکنا از گیلان، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 13 آذرماه در مراسم اختتامیه مرحله مقدماتی ششمن دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در گیلان، با بیان گوشه ای از فضائل قرآن کریم، آن را چراغ راهی در مسیر زندگی انسان برشمرد و تصریح کرد: با هدایتگری کلام نورانی پروردگار متعال، انسان ها در طریق قرب و رضایت الهی گام برمی دارند.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان ضرورت انس با قرآن کریم، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و زندگی متاثر از آموزه های کلام الله مجید را نیاز امروز جامعه ذکر کرد و گفت: باید نسبت به فهم، تدبر و اندیشیدن در کتاب آسمانی کوشا باشیم، زیرا از وظایف هر مسلمان به ویژه قاریان و حفاظ جوان است.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: شایسته است فعالان عرصه قرآنی به برکت انس با کلام الهی به فضائل اخلاقی توجه ویژه داشته و مهربانی، بشردوستی، خدمت جهادی، نظم، تکریم ارباب رجوع، وظیفه شناسی و تلاش و کار بی منت از بارزترین ویژگی رفتاری آنان باشد.

سیاوش پور اثرگذاری قرآن بر روح و جان کودکان و نوجوانان را زایدالوصف خواند و اظهار کرد: هر کس قدمی به سمت قرآن بردارد در جاذبه معنویت و نورانیت وحی الهی به مواهب بیشماری دست می یابد.

وی با اشاره به نقش قرآن در تسری اخلاق و معنویت در جامعه امروز، تصریح کرد: خداوند بندگانی را که با تمسک به قرآن با یکدیگر مهربان بوده و در سختی ها پشتیبان هم باشند و با ادبیاتی فاخر و محترمانه در رفع اختلافات پیشقدم شوند، دوست می دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها را ماحصل ایمان فرزندان قرآنی این مرز و بوم دانست که با تلاش مجاهدانه و در سایه عنایات پروردگار متعال به دست آمده است و یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن فرصتی مناسب برای رقابتی سالم و مهیج است و امیدواریم کارکنان دستگاه قضایی در سایه هدایتگری قرآن به سعادت دنیا و آخرت دست یافته و در زندگی فردی و اجتماعی خود موفق و سربلند باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده، معاون فرهنگی دادگستری استان گیلان نیز، با توصیه بر انس با قرآن کریم و بهره مندی از برکات کلام وحی، ابراز کرد: این دوره از مسابقات در دو مقطع بزرگسال و زیر 16 سال برگزار شد و تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شاغلین در دستگاه قضایی و خانواده های آنان در این دوره از مسابقات در 6 رشته ترتیل، قرائت، حفظ، مفاهیم، حفظ موضوعی و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند و برگزیدگان به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

captcha