اوقاف و استانداری دانشکده علوم قرآنی هرمزگان را حمایت می‌کنند
کد خبر: 3774833
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
با پیگیری‌های ایکنا؛

اوقاف و استانداری دانشکده علوم قرآنی هرمزگان را حمایت می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: تنها دانشکده علوم قرآنی هرمزگان با حمایت استانداری و سازمان اوقاف به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده علوم قرآنی باحمایت استانداری و سازمان اوقاف به فعالیت خود ادامه دهد

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با اشاره به مباحثی که چندی قبل درخصوص تعطیلی دانشکده علوم قرآنی هرمزگان مطرح شده بود؛ اظهار کرد: پیرو مطالبه مردمی جهت جلوگیری از تعطیلی این دانشکده علوم قرآنی، جلسه‌ای با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده‌ ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار‌ و مقرر شد دانشکده علوم قرآنی با حمایت استانداری و سازمان اوقاف به فعالیت خود ادامه دهد و در سال آینده از طریق کنکور دانشجو جذب کند.
وی افزود: همچنین پیرو درخواست مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس برای اختصاص زمینی جهت احداث مجتمع فرهنگی ـ مذهبی برای هرمزگانی‌های مقیم تهران، مقرر شد اوقاف، قطعه زمینی را واگذار کند تا این خواسته هم محقق شود که با احداث این مجتمع، علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و...، بیماران و همراهان‌شان هم می‌توانند برای اقامت در دوران درمان، از این مکان استفاده کنند. همچنین کتابخانه مجهزی نیز برای استفاده علاقه‌مندان احداث می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، عنوان کرد: واگذاری زمین توسط استانداری به اوقاف هرمزگان به‌عنوان معوض زمین‌های وقفی تصرف‌شده در منطقه دهنو بندرعباس جهت تبدیل به احسن شدن با موافقت نماینده‌ ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه را از دیگر نتایج این نشست است‌.

حجت‌الاسلام گرایلی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد که اراضی وقفی حاشیه ساحل در بندرعباس و استان که قابلیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های آبزی‌پروری و تولید برق خورشیدی را دارند، به سرمایه‌گذاران واگذار شود که درحال حاضر هم یک سرمایه‌گذار از تهران اعلام آمادگی کرده است تا در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اوقاف، اشتغال‌زایی با استفاده از ظرفیت وقف است که در همین راستا اولین دوره کارگاه حوله‌بافی برای ۴۵ نفر در بندرعباس با مشارکت مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار شد و بنیاد مستضعفان هم قرار شده است دارحوله را خریداری کند و به‌زودی دوره تکمیلی آن برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با مشارکت بسیج و امور مساجد و اوقاف حدود صد نفر از هیئت امنای مساجد، مسئولان بسیج و امامان جماعت برخی مساجد فعال در استان در اردوی سه روزه به مشهد مقدس با عنوان کاروان الفت اعزام شدند.

وی افزود: این اردو جهت همگرایی بهتر در خدمات‌رسانی بیشتر به مردم و فعال کردن مساجد در راستای نیاز جامعه و منویات مقام معظم رهبری و ایجاد مسجد تراز انقلاب اسلامی برگزار شد.

گرایلی در پایان گفت: این کارگاه آموزشی برای نخستین‌بار توسط اوقاف و امور خیریه هرمزگان و با مشارکت بسیج و امور مساجد در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام

captcha