بیش از ۹۰ درصد معتکفان، نوجوانان و جوانان هستند
کد خبر: 3794015
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
حجت‌الاسلام قربان‌پور:

بیش از ۹۰ درصد معتکفان، نوجوانان و جوانان هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب خطاب به جوانان، اظهار کرد: در بیانیه دوم ایشان به مسئله اعتکاف اشاره فرمودند، اصل اعتکاف توجه خداوند و وسیله‌سازی برای تحول انسانی و جلب رضایت الهی است، این آیین معنوی زمینه‌ساز خودسازی و جلب سعادت بشری تلقی می‌شود لذا طبق آمار بیش از ۹۰ درصد معتکفان نوجوانان و جوانان هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، هشتم اسفند‌ماه در جلسه ستاد برگزاری مراسم اعتکاف استان مرکزی که در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد گفت: حضرت زهرا‌(س) زمینه‌ساز حیات معنوی و اجتماعی در قشر زنان و امت اسلامی شده است، سیره و خط‌مشی ایشان باید در جامعه نشر و نمو داشته باشد.
وی ضمن اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم، اظهار کرد: در بیانیه دوم ایشان به مسئله اعتکاف اشاره فرمودند، اصل اعتکاف توجه خداوند و وسیله‌سازی برای تحول انسانی و جلب رضایت الهی است، این آیین معنوی زمینه‌ساز خودسازی و جلب سعادت بشری تلقی می‌شود.
قربان‌پور اعتکاف را فرصتی برای خودسازی و تحول درونی انسانی برشمرد و تصریح کرد: این مراسم پرفیض انسان را به ارزش‌های متعالی و حقایق معنوی نزدیک می‌کند. معتکفان در این ایام از امور ذهنی دور شده و خود را برای آینده‌ای معنوی آماده‌تر می‌کنند، در این ایام زمینه برای آماده شدن جهت ارتقای معرفت‌افزایی فراهم است.
وی با اشاره به اینکه چشمان جوامع دینی و غیردینی به اعتکاف دوخته شده است، بیان کرد: ستاد اعتکاف فعالیت و خدمت در این عرصه را تسهیل می‌بخشد، اعتکاف جنبه عمومی داشته و از مهجوریت و مظلومیت قبل از انقلاب خارج شده است، چراکه این مراسم معنوی قبل از انقلاب برای بسیاری از مردم ناشناخته بود.
قربان‌پور اضافه کرد: دیدگاه اجرایی و تصدی‌گری به اعتکاف نیست و خوشبختانه تا حد زیادی مردمی برگزار می‌شود. فضای امسال با توجه به نوروز و تمایلات مردم به فضاهای معنوی بیشتر از سال گذشته خواهد بود، این مراسم ابزاری قوی برای مقابله با دشمن است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی فروپاشی حکومت، دور شدن نوجوانان و جوانان از فضاهای معنوی و دینی را از توطئه‌های دشمن خواند و اظهار کرد: آنان قصد خالی کردن مساجد و تغییر سبک زندگی دینی مردم را خواستارند که برپایی آیین‌های دینی در کشور مشت محکمی بر دهان آنان است.
وی تصریح کرد: اعتکاف پیوند جامعه با ولایت، پیوند مردم و حاکمیت دینی را رقم می‌زند، اعتکاف اشاعه سبک زندگی دینی اسلامی را ترویج می‌دهد، سه مراسم اعتکاف، راهیان نور و اربعین مورد توجه رهبری است که باید به آنان توجه ویژه شود.
‌قربان‌پور با اشاره به اینکه تا قبل از اعتکاف سال ۹۶ آمار معتکفین استان بین ۲۰ هزار تا ۲۲ هزار نفر بود اما آمار سال گذشته ۷ هزار و ۴۴۰ نفر در ۱۳۱ مسجد است، اضافه کرد: آمار به‌دلیل تقارن این ایام با روزهای پایانی سال و عید نوروز کاسته شد قطعاً این آمار امسال بیشتر از سال گذشته است.
وی با بیان اینکه آمار مساجد امسال با توجه به افزایش چشم‌گیر معتکفین به ۱۵۰ می‌رسد، گفت: سال گذشته ۲۳۴ مبلغ روحانی، ۱۱۰ مبلغه خانم، ۶۲ قاری، ۱۰۶ مداح به مساجد اعزام شدند. استفاده از ظرفیت استانی، همکاری صدا و سیما و ارتباط سالانه با معتکفین از برنامه‌های مدنظر امسال است؛ طبق آمار بیش از ۹۰ درصد معتکفین نوجوانان و جوانان هستند.
انتهای پیام

captcha