دلجویی از خانواده شهدا در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد
کد خبر: 3797078
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

دلجویی از خانواده شهدا در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد

گروه معارف ــ مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با تأکید بر اینکه امنیت امروز جامعه مرهون خون شهداست، گفت: مسئولان باید رسیدگی و دلجویی از خانواده شهدا را در اولویت قرار دهند.

امنیت امروز جامعه مرهون خون شهدا/ دلجویی از خانواده شهدا در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد

به گزارش ایکنا از البرز، فرزاد شعبانی، مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج، 20 اسفند در دیدار با خانواده شهید محمود نریمانی از شهدای مدافع حرم استان البرز اظهار کرد: شهدا و ایثارگران دین بزرگی بر انقلاب دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز قدردان ایثار و از خودگذشتگی خانواده‌های ایثارگران است.
وی بیان کرد: شهدای انقلاب و رزمندگان دلاور ایران اسلامی در زمانی که نظام به آن‌ها محتاج بود در صحنه حاضر شدند با ایثار و از خود گذشتگی از انقلاب صیانت و پاسداری کردند.
شعبانی با بیان اینکه صبر و بردباری خانواده‌های شهدا ستودنی است، یادآور شد: دیدار و دلجویی از ایثارگران و خانواده‌های آنان از وظایف قانونی و اخلاقی مسئولان به‌ویژه فرهنگیان است.
این مسئول بیان کرد: داشته‌های کشور و انقلاب مرهون خون شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌های این عزیزان است و با فداکاری‌های شهدا و خانواده‌های آنان کشور به مجد و عظمت رسیده است.
شعبانی اضافه کرد: شهدا و جامعه ایثارگران در ایجاد امنیت پایدار کشور نقش اساسی را بر عهده داشتند و حق بزرگی برگردن ملت ایران دارند.
این مسئول با اشاره اینکه خون‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی و بقای آن ریخته شده است، ادامه داد: خانواده شهدا سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نظام دارند.
وی گفت: پرورش انسان‌های آزاده با درجه‌ای بالا و محکم از ایمان فقط در خانواده‌هایی مذهبی و متدین امکان‌پذیر است؛ لذا خانواده شهدا توانستند اینچنین به تربیت فرزندان خود بپردازند تا در راه اسلام و انقلاب از جان خود بگذرند و امنیت و اقتدار را به ملت ایران هدیه کنند.
وی در این دیدار به برنامه‌های ویژه هفته بزرگداشت مقام شهدا و روز شهید در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج پرداخت و افزود: کاشت نهال و نامگذاری کلاس‌ها به نام شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، نوشتن نامه به شهدا، زیارت گلزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا، تقدیر از دانش‌آموزان فرزند شهید و یا همکار فرزند شهید، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای روایتگری و پخش کلیپ شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی و آذین‌بندی مدارس و نمازخانه‌ها متناسب با مقام شامخ شهدا از جمله برنامه‌های مدارس این ناحیه است.
در ادامه این دیدار مادر شهید محمود نریمانی گفت: محمود در سال 1366 در شهر کرج دیده به جهان گشود و از همان کودکی به مسائل دینی اهمیت زیادی می‌داد، به طوری که از هشت سالگی حتی نمازهای صبح اش را به جماعت در مسجد محل اقامه می‌کرد.
پدر شهید نریمانی نیز با اشاره به این‌که محمود همیشه عاشق شهادت بود و از ما می‌خواست برای شهادتش دعا کنیم، اظهار کرد: دوری و هجران پسرم محمود برای ما بسیار سخت است، اما چون او به آرزوی خودش رسیده است ما هم برای او خوشحالیم و به او افتخار می‌کنیم.
بنا بر این گزارش، شهید محمود نریمانی با جدی شدن نبرد سوریه خود را به جمع مدافعان حرم بی‌بی زینب(س) رساند و به مدت چهار سال در جبهه‌های سوریه جنگید و در دهم مرداد سال 95 در منطقه حما در روستای شیخ هلال در سمت مسئول عملیات، بر اثر انفجار به آرزویش رسید و به دیدار حق شتافت.
انتهای پیام

captcha