وقوع سیل ذهن مسئولان را از اوضاع نابسامان اقتصادی منحرف نکند
کد خبر: 3801003
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

وقوع سیل ذهن مسئولان را از اوضاع نابسامان اقتصادی منحرف نکند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم با بیان اینکه وقوع سیل نباید باعث شود ذهن و فکر مسئولان از گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی منحرف شود، خاطرنشان کرد: کسانی که مسئولیت رسیدگی به حوادث و بحران‌ها را ندارد، باید بازار را کنترل کنند، زیرا امروز سونامی گرانی ویرانگرتر از سیل است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز،‌ 16 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مبعث یک نقطه عطف در تاریخ بشریت بود و خداوند بر ما منت نهاد و حضرت محمد(ص) را با تزکیه و تعلیم برانگیخت تا خوبی‌ها، زیبایی‌ها، انسانیت و اخلاق را برای بشر به سرحد کمال برساند.

وی وقوع دوباره سیل در استان لرستان را به هموطنان عزیز تسلیت گفت و افزود: پیشگیری از چنین حوادثی و کاهش خسارات احتمالی آن، همان چیزی است که سال‌ها در بحث پدافند غیر عامل مطرح می‌شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند اگر پدافند غیر عامل نباشد داشته‌ها و دستاوردهای ما در عرض چند ثانیه نابود خواهد شد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه وقوع سیل‌های متعدد در چند هفته اخیر و آثار ویرانگر آن نشان داد که متاسفانه کار لازم و کافی برای مقابله با حوادث طبیعی در بسیاری از نقاط کشور انجام نگرفته است، تصریح کرد: این یک نقطه ضعف برای دست اندرکاران مبارزه با حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران در کشور و در مقابل، یک آزمون خوب برای مردم در نشان دادن قدرت همدلی و همراهی یکدیگر و انسان‌دوستی بود.

این کارشناس دینی با اشاره به بازدید برخی از مسئولان از مناطق سیل‌زده جهت بررسی وضعیت و رسیدگی به سیل‌زدگان، گفت: جان‌برکفان سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مردمی و داوطلب هلال احمر خوش درخشیدند و خودشان را به دل آب زدند و در مقابل خشم و ناراحتی مردم صبورانه به دردشان گوش دادند تا حداقل غم و اندوه آنها در از دست دادن خانه و زندگی‌شان کاهش یابد.

وی ضمن ابراز گله‌مندی از عدم حضور برخی از مسئولان ارشد کشور در شرایط بحرانی در مناطق سیل‌زده، اضافه کرد: دردناک است که بسیاری از مسئولان بعد از سیل خودشان را به صحنه رساندند؛ در حالی که مردم با سیل و خرابی دست و پنجه نرم می‌کردند.

باقری با بیان اینکه وقوع سیل نباید باعث شود ذهن و فکر مسئولان از گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی منحرف شود، خاطرنشان کرد: کسانی که مسئولیت رسیدگی به حوادث و بحران‌ها را ندارد، باید بازار را کنترل کنند، زیرا امروز سونامی گرانی ویرانگرتر از سیل است. متاسفانه برخی از مسئولان در خواب غفلت هستند و توجهی نسبت به کنترل قیمت‌ها ندارند.

امام جمعه اسالم در پایان به مسدود کردن حساب هلال احمر توسط رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ با این اقدام خود درندگی و دشمنی خود با انسانیت را یک بار دیگر نشان داد، اما برخی همچنان آمریکا را قبله آمال و آرزوهایشان می‌دانند و دم از مذاکره می‌زدند و حتی می‌گفتند امام با شعار «مرگ بر آمریکا» مخالف بود! برخی نیز امروز «مرگ بر آمریکا» را باعث وقوع سیل می‌دانند،‌ اما آمریکا شایسته این شعار است.

انتهای پیام

captcha