عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه توحیدی در كشور محقق شود
کد خبر: 3808236
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
ابتكار:

عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه توحیدی در كشور محقق شود

گروه اجتماعی ـ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با یادآوری اینكه یكی از اهداف متعالی انقلاب، عدالت در ابعاد مختلف است، گفت: بی‌تردید یكی از مهم‌ترین آن‌ها عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه توحیدی و الهی است كه باید در كشور محقق شود.

به گزارش ایكنا از فارس، معصومه ابتكار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امروز، ١٢ اردیبهشت در نشست مدیران كل دفاتر بانوان و امور خانواده استانداری‌های سراسر كشور كه در شیراز برگزار شد، به برگزاری اولین ستاد ملی زنان با حضور رئیس جمهور اشاره كرد و گفت: تدوین شاخص‌های عدالت‌ جنسیتی از مهم‌ترین این شاخص‌هاست.
وی افزود: یكی از اهداف متعالی انقلاب، عدالت در ابعاد مختلف است كه بی‌تردید یكی از مهم‌ترین آن‌ها عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه توحیدی و الهی است كه باید در كشور محقق شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: این شاخص آبان‌ماه سال گذشته ابلاغ شد و دستگاه‌ها موظف به رعایت و در دستور كار قرار دادن آن‌ها شدند.
ابتكار از تدوین شاخص‌های اختصاصی هم خبر داد و گفت: این شاخص نیز از زیر شاخه‌های عدالت جنسیتی است كه تحقق آن، سنجش عملكرد ما در جامعه بین‌الملل خواهد بود و شاخص‌های خانواده نیز برای اولین بار در حال بررسی است.
وی در بخشی از سخنانش افزود: در سال گذشته برای تدوین سند ارتقای سند وضعیت خانواده با همه استانداران موافقت نامه‌ای امضا كردیم كه ضرورت دارد هرچه سریع‌تر در همه استان‌ها این سند تدوین شود.
این مقام مسئول همچنین تبیین برنامه‌های سال ٩٨ و ارائه عملكرد سال گذشته را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست عنوان كرد و افزود: برنامه‌های حوزه زنان در سال جاری براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه كشور و سیاست‌های اقتصادی حوزه خانواده اجرایی خواهد شد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مهم‌ترین رویكرد در تدوین برنامه‌های حوزه زنان را برنامه‌ریزی دانست و گفت: امروز باید از برنامه‌های مناسبتی فراتر رفته و به بهبود وضعیت خانواده و ادمه روند گام چهل ساله در حوزه زنان پرداخت.
ابتكار به ارائه و ابلاغ اطلس دوم وضعیت زنان در نیمه سال گذشته به استان‌ها هم اشاره و خواستار همت استانداران نسبت به تحقق برنامه‌های تبیین شده در این اطلس شد.
وی همچنین ارتقای طرح تاب‌آوری اجتماعی را در شمار طرح‌های مهم حوزه زنان ذكر و بر تحقق آن در همه استان‌ها به ویژه در سال جاری كه به اعتقاد بسیاری سال سختی خواهد بود، تاكید كرد و گفت: سال ٩٨ یك ابعاد اقتصادی دارد و یك تصویر ذهنی روانی در جامعه كه گاهی این وضعیت روانی، شرایط را تشدید و نگران كننده خواهد كرد.
ابتكار بر مدیریت روانی جامعه در طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در استان‌های سیل زده نیز تاكید كرد و گفت: همدلی، همگرایی و هم نوع‌دوستی بی‌نظیری را در سیل امسال كشور شاهد بودیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخشی از سخنانش به طرح كارآفرینی زنان هم اشاره كرد و گفت: این طرح امسال خاص مشاغل خانگی بانوان با همكاری وزارت كشور جدی‌تر دنبال خواهد شد.
وی در چرایی دلیل تمركز و جدیت در اجرای طرح فوق اظهار كرد: یكی از تبعات قطعی وضعیت اقتصادی سال ٩٨ موضوع اشتغال است.
انتهای پیام

captcha