افتتاح مرکز تکنولوژی‌های پیشرفته دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی کرمان
کد خبر: 3815367
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

افتتاح مرکز تکنولوژی‌های پیشرفته دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی کرمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ با حضور نماینده مردم و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کرمان و جمعی از نخبگان استانی در حوزه عمران و ساختمان مرکز نوآوری تکنولوژی‌های پیشرفته ساختمانی دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، با حضور زاهدی، نماینده مردم و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کامیاب مقدس، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، شمسی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کرمان و جمعی از نخبگان استانی در حوزه عمران و ساختمان، دیروز سه‌شنبه، 7 خرداد مرکز نوآوری تکنولوژی‌های پیشرفته ساختمانی دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.

رضا کامیاب‌مقدس، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) با اشاره اینکه این مرکز در چارچوب سیاست‌های دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای چشم‌اندازهای علمی کشور راه‌اندازی شده است، گفت: کار مهم و اصلی این مرکز نوآوری، ایجاد نقطه اتصال بین ایده‌های نو در حوزه ساختمانی به صنعت و فعالان عرصه ساختمان در استان و کشور خواهد بود.
وی با تأکید براینکه این مرکز نوآوری زمینه ارتباط دانشجویان و محققین با فعالان بخش ساختمان در کشور و استان را فراهم خواهد کرد، افزود: صنعت ساختمان در دنیا و کشور در حال به‌روز شدن است، ضمن آنکه قسمت بزرگی از اشتغال و اقتصاد کشور مربوط به صنعت ساختمان است که باید در این حوزه به سمت تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته حرکت کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان بیان کرد: استفاده از روش‌های جدید و تکنولوژی‌های نو در کاهش قیمت تمام شده، ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی ساختمان اثربخش خواهد بود.
وی صنعت ساختمان را محرک اقتصاد کشور دانست و در ادامه به تبیین مشکلات سیستم‌های سنتی و قدیمی صنعت ساختمان پرداخت و تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های علمی در حوزه ساختمان، پذیرفته نیست همچنان از سیستم‌های سنتی در ساخت و سازها استفاده شود و به دنبال این هستیم که این مرکز نوآوری این مرزها را در حوزه ساختمان بشکند.
کامیاب‌مقدس با اشاره به اقدامات گسترده جهاددانشگاهی استان کرمان در عرصه‌های علمی و پژوهشی و اجرایی کردن آن‌ها به‌ویژه در بخش‌های سازه و زلزله اشاره کرد و ادامه داد: کارها و اقدامات متنوعی در جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه‌های عمرانی و سازه‌های در سطوح ملی و بین‌المللی انجام شده که به‌صورت نمونه در بخش سازه‌های فضاکار و پژوهشکده سازه و زلزله در این مرکز اقدامات چشمگیری انجام شده است.
وی اظهار کرد: در بخش سازه‌های فضا کار جهاددانشگاهی استان کرمان یک نشان و برند شناخته شده در دنیا و کشور است که برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی در حوزه مهندسی سازه و زلزله از جمله اقدامات برجسته جهاددانشگاهی استان کرمان است.
رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در پایان با اشاره به رشته‌های در حال اجرای مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان تصریح کرد: رشته تک پودمان سازه‌های فضاکار نیز در این مرکز تدوین شده که به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha