تبیین دکترین ولایت فقیه در «راه اینجاست»
کد خبر: 3816217
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

تبیین دکترین ولایت فقیه در «راه اینجاست»

کانون خبرنگاران نبأ ــ گفتمان دینی «راه اینجاست» با هدف تبیین دکترین ولایت فقیه و جامعه اسلامی عصر جمعه، 10 خردادماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه، 10 خردادماه در گفتمان دینی «راه اینجاست» که با هدف تبیین دکترین ولایت فقیه و جامعه اسلامی در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تقوا و زمینه و بستری برای رواج پروا از خداوند متعال است؛ امیدوارم که خداوند متعال به برکت این ساعات معطر، دل‌های همه‌‌‌ ما را به نور یقین، ایمان و اخلاص منور کند.
وی با اشاره به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه فقید کازرون، بیان کرد: این روحانی مبارز و انقلابی که همچون امام و مقتدای خویش در سحرگاه ماه مبارک رمضان و بعد از توسل به پیشگاه خدای متعال و برگزاری مراسم پرفیض احیای شب بیست و سوم، به‌ضرب تیغ رهروان شیطان به شهادت رسید، قریب یک دهه در سنگر امامت جمعه، خالصانه و مؤمنانه برای تقویت و ارتقاء سطح فرهنگ دینی و باورهای اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان، مجاهدت و تلاش وافر داشت.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت ادامه داد: این شهید روحانی، دوستی صدیق و محوری مورد اعتماد برای متدینان و نیروهای ارزشی در شهرستان کازرون و حتی استان فارس بود و به مردم خدمت کرد و از هیچ کوششی جهت برپایی آرامش در این شهرستان دریغ نکرد. از مقامات امنیتی و قضایی درخواست می‌کنم، به‌دور از ساده‌انگاری، ضمن بررسی ریشه‌ها و علل چنین تفکرات انحرافی، پشت‌صحنه‌های این حادثه را تا حصول نتیجه نهایی تعقیب کرده و با صدور مجازات برای این جانی و هم‌دستان احتمالی از تکرار وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند.
لطفیان با برشمردن حركت عمومى انقلاب مبتنى بر بیانیه گام دوم، به موضوع راهكارهاى عملى تحقق نقش‌آفرینى جوانان پرداخت و گفت: اگر نسل جوان مؤمن انقلابی وارد عرصه‏ مدیریت شد و مدیران ارشد نظام از جمله جوان‏هاى متعهد شدند، آن وقت است که حركت عمومى كشور استمرار و سرعت پیدا مى‏كند و انجام مى‏گیرد.
وی ادامه داد: جوانان در طول چهار دهه اخیر نشانه داده‏‌اند كه قابل اتكا هستند و نه تنها توانایى حل مشكلات كشور را با تدبیر، سخت‏كوشى، تفكر و خوش‌فكرى دارند، بلكه گاه، تنها راه حل كشور نیز هستند.
مدیرعامل پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه با بیان اینکه روز قدس، روز حیات اسلام است، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری روز قدس، روزى است كه باید به همه ابرقدرت‏ها هشدار بدهیم كه اسلام دیگر تحت سیطره استکبار جهانی نمی‌رود. مسئله‌ فلسطین یک مسئله‌ اساسی است و مخصوص دولت‌ها و کشور‌های اسلامی هم نیست؛ مسئله‌ فلسطین یک مسئله انسانی است؛ وجدان‌های انسانی وادار به واکنش می‌شوند در مقابل آنچه بر سر ملت فلسطین آمد، صرفاً مسئله اسلامی نیست؛ البته برای مسلمان‌ها این کار اهمیت بیشتری دارد، اولویت بیشتری دارد، و غیر از جنبه‌ انسانی، جنبه‌های شرعی و دینی هم دارد، ولی مسئله، مسئله‌ انسانی است. بنابراین، راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین است به وسیله‌ حضور مردمی، همیشه مهم است، امسال مهم‌تر است به خاطر این کار‌های خیانت‌باری که بعضی از دنباله‌های آمریکا دارند در منطقه انجام می‌دهند برای جا انداختن معامله قرن  که البته جا نخواهد افتاد و هرگز تحقق هم پیدا نخواهد کرد؛ و آمریکا و دنباله‌هایش حتما در این قضیه هم شکست خواهند خورد. فرق‌شان با گذشته‌ها این است که حالا صریحا می‌گویند که می‌خواهیم مسئله فلسطین را کأن‌لم‌یکن کنیم و حذف کنیم از مسائل مطرح دنیا، که البته چنین کاری را نخواهند توانست و ناکام خواهند ماند.
وی با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا گفت: همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در بیاناتی فرمودند که خوشبختانه امروز همه‌ مسئولان کشور اعم از مسئولان اجرایی و دیپلماسی و سیاسی بر موضوع عدم مذاکره با آمریکا متفق هستند و مذاکره با آمریکایی‌ها مطلقا توصیه نمی‌شود. دولت قبلی آمریکا نیز رفتارش با دولت فعلی تفاوت جوهری نداشت، البته ظاهرش فرق می‌کرد اما باطن‌شان یکی بود. اهرم فشاری که فعلاً استفاده شده است، مصوبه‌ اخیر شورای عالی امنیت ملی است اما همیشه در این حد متوقف نخواهیم ماند و در برهه‌ بعدی، اگر لازم باشد، از اهرم‌های فشار دیگری استفاده خواهیم کرد. ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی‌کنیم و موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب همچون توان دفاعی کشور نمی‌توانند موضوع مذاکره باشند.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha