رسالت جامعةالمصطفی؛ انتقال پیام معنویت و عقلانیت به جهانیان است
کد خبر: 3824804
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
رئیس المصطفی در دیدار با سیدعمار حکیم تأکید کرد:

رسالت جامعةالمصطفی؛ انتقال پیام معنویت و عقلانیت به جهانیان است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه در ادامه سفر به عراق، در دیدار با حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم، رئیس جریان‌الحکمه، پیام جامعةالمصطفی را به سود جهانیان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار با رئیس جریان‌الحکمه عراق با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی المصطفی اظهار کرد: یکی از رشته‌های مهم و محوری فعالیت‌های علمی و آموزشی المصطفی رشته‌های علوم انسانی است بطوریکه رشته‌های علوم انسانی دربردارنده رویکرد فرهنگی و تمدنی است و توجه به این حوزه به منظور تمدن‌سازی اسلامی امروز امری ضروری است. جامعةالمصطفی در حال توسعه محتوایی و برنامه‌ای است که به مسائل روز پاسخ می‌دهد.
وی به برخی برنامه‌های به‌روز جامعة‌المصطفی از جمله؛ مباحث تخصصی در حوزه فقه مانند فقه محیط زیست، خانواده، تربیت، مدیریت و سیاست نام برد و گفت: حوزه علمیه عراق نیازمند ورود به عرصه‌های جدید است و جامعة‌المصطفی برای ارائه خدمات در این زمینه‌ها آمادگی دارد.
در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، ضمن خیرمقدم به رئیس جامعه‌المصطفی و هیئت همراه، تصریح کرد: جهان در حال تغییر و تحول است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و دل مشغولی‌های جدید نسل جوان، لازم است حوزه علمیه وارد این عرصه شود و به نیازهای جدید توجه کند.
رئیس جریان‌الحکمه با اشاره به وضعیت کنونی حوزه نجف، تصریح کرد: آیت‌الله العظمی سیستانی، روشن‌اندیش و به‌روز است و نظام‌مندسازی دروس حوزوی را مدنظر دارد.
وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، عراق، کعبه آمال جمهوری اسلامی است و در سیاست خارجی ایران، توجه ویژه‌ای به این کشور شده است. مباحث علمی و آموزشی زیربنای تعامل ایران و عراق است و لازم است این ارتباطات علمی تداوم یابد.
رئیس جریان‌الحکمه، در ادامه، از مطلوبیت گسترش اندیشه علمی و انقلابی جامعة‌المصطفی در جهان سخن به میان آورد و گفت: لازم است در این باره، تدابیر لازم اندیشیده شود.
لازم به ذکر است در انتهای این دیدار از حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم برای بازدید از جامعةالمصطفی دعوت به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha