برگزاری کنگره ملی آیت‌الله «تالهی» در همدان
کد خبر: 3825236
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله «تالهی» در همدان

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری از برگزاری کنگره ملی آیت‌الله «تالهی» در آبان ماه امسال در همدان خبرداد.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی یکشنبه ۱۶ تیرماه در شورای برگزاری کنگره ملی عارف ربانی حضرت آیت‌الله شیخ محمدهادی تالهی همدانی، هدف از برگزاری این کنگره‌ها را آشنایی نسل جوان با اسوه‌های کشورمان دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم با برگزاری چنین برنامه‌های جانان خود را با صفات اخلاقی، انقلابی و جهاد فی سبیل‌الله تطبیق دهند.

وی این کنگره را در تربیت اخلاقی و اجتماعی جامعه موثراعلام کرد و افزود: زمانی می‌توانیم بگوییم موفق عمل کرده‌ایم که هدف اصلی این کنگره که معرفی ابعاد معنوی شخصیت برای مردم به ویژه جوانان است، فراموش نشود.

موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم جوانان با بزرگان آشنا و با بهره‌گیری از فضائل آنان زندگی خود را در مسیر درست قرار دهند، تصریح کرد: برای معرفی اسوه‌های این نظام برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برنامه‌های خوبی مانند این کنگره برگزار شود.

وی با بیان اینکه داشتن اسوه و الگوهای الهی در زندگی ما بسیار نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: انبیا و اولیای الهی در دو بُعد مردم را هدایت می‌کردند که یکی از آنها پیام رسانی الهی، قرآن کریم و روایات در زمان هر پیامبری بود و بخش مهمی از هدایت بشر نیز مربوط به داشتن الگوها، اسوه‌ها و مکتب مجسم آن رسول بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم نیاز به یک اسوه و الگو برای اقتدا کردن به یک شخص جامع و کامل دارند، آیت‌الله تالهی، آیت‌الله نجفی، آیت‌الله آخوند، امام راحل و شهید مطهری‌ها جز این اسوه‌ها هستند.

راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن معرفی شخصیت‌های دینی و انقلابی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه امروزه در معرض هجمه‌های فرهنگی هستیم، گفت: معرفی شخصیت‌های دینی و انقلابی راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه باید شخصیت‌هایی را به مردم معرفی کنیم که اثرات اجتماعی داشته باشد، با تأکید بر اینکه شخصیت‌های تکامل آفرین به مردم به ویژه جوانان معرفی شوند، افزود: در شهرمان شخصیت‌های بزرگ دیگری در حوزه دانشگاهی داریم که می‌توان به مردم معرفی کرد و سبب ترویج فرهنگ اسلامی شد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه باید در الگوسازی و معرفی شخصیت‌ها دقت بسیاری به خرج دهیم، تصریح کرد: معرفی برخی الگوها نه تنها مانع رشد فرهنگی کشور بوده بلکه سبب ایجاد حرکت‌های منفی نیز می‌شود برهمین اساس شخصیت‌هایی مانند بوعلی سینا، عین القضات و باباطاهر از الگوهایی هستند که می‌توانیم جوانان را به سمت آنان سوق دهیم.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار است به سمت و سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم که این هدف با الگوسازی‌های درست در جامعه محقق می‌شود.

وی به برگزاری کنگره آیت الله تالهی در همدان اشاره کرد و گفت: این بزرگوار دارای شخصیت برجسته‌ای بوده، بسیار اهل علم و عرفان بود و به فکر پیشرفت مردم و انقلاب بوده است.

شعبانی موثقی عنوان کرد: باید کنگره‌ای در شأن مقام معنوی آیت الله تالهی برگزار شود که جنبه‌های مختلف شخصیتی ایشان را بیان کنند چرا که شخصیت‌هایی مانند آیت الله تالهی اسوه حسنه هستند.

وی درپایان یادآور شد: مردم فکر می‌کنند عارف کسی است که عزلت نشینی کند و کاری با سیاست نداشته باشد اما در طول تاریخ علمایی داشتیم که ثابت کردند می‌توان هم عارف و هم انقلابی بود.

همدان، مهد پرورش شخصیت‌های وارسته

استاندارهمدان نیز با بیان اینکه استان همدان محل پرورش شخصیت‌های وارسته در همه زمینه‌ها است، گفت: تجلیل از علمای دینی و شخصیت‌های برجسته تجلیل از همه ارزش‌ها و اندیشه‌های الهی است.

سیدسعید شاهرخی با اشاره به برگزاری کنگره آیت الله تالهی اضافه کرد: تجلیل از شخصیت‌های برجسته استانی و برگزاری چنین کنگره‌هایی راهی است مؤثر برای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی که اثرات آن بسیار ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری تصمیم داریم هر سال را به نام یک شخصیت نامگذاری و از شخصیت این عزیزان تجلیل کنیم، تصریح کرد: آبان ماه امسال هفتمین کنگره با نام آیت‌الله تالهی در همدان است و پیش از این کنگره شخصیت‌هایی چون آیت‌الله نجفی، جمال الدین اسدآبادی و بوعلی سینا و… را برگزار کرده‌ایم.

استاندارهمدان خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره‌ها دارای اثرات دنیوی و اخروی است و امیدواریم همه دستگاه‌های استان با انگیزه وعلاقه کارهای مربوط به برگزاری هرچه بهتر کنگره را دنبال کنند.

شاهرخی یادآور شد: اکنون به لحاظ مالی در تنگنا هستیم و امسال هم سال صرفه جویی است اما برای برگزاری چنین کنگره‌هایی که دارای آثار مثبت اجتماعی و فرهنگی است، نباید دستمان بلرزد و کوتاهی کنیم.

انتهای پیام

captcha