نشست هماهنگی برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد
کد خبر: 3831176
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
در آذربایجان غربی؛

نشست هماهنگی برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد

گروه اجتماعی ــ نشست هماهنگی مشترک برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر صبح امروز، ۸ مرداد، در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم سرایی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌غربی، صبح امروز، 8 مرداد در جلسه هماهنگی مشترک برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، ستادهای شهرستانی بنیاد با محوریت ائمه جمعه تشکیل شده و در حال فعالیت است.

وی افزود: در سال گذشته شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر و ماکو بیشترین برنامه‌ها را اجرا کرده‌اند و شهرستان شاخص بودند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در دهه ولایت و امامت سال ۹۷ توسط بنیاد بین‌المللی غدیر استان، گفت: توزیع ۱۱۴بسته فرهنگی با موضوع غدیر، فضاسازی مناسب و نورافشانی در ۱۷ شهر و ۴ بخش، برگزاری دعای ندبه در ۳۴ نقطه استان، بازسازی واقعه غدیر در ۵ شهرستان و نیز تجلیل از ۱۹ شهید و ۴ شهید مدافع حرم سادات در سطح استان از مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته بنیاد بود.

وی ادامه داد: همکاری مناسب از سوی برخی دستگاه‌ها و نهادها در اجرای برنامه‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت ولی برخی دیگر از دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های غدیر طی سال گذشته همکاری مناسبی نداشتند که از آن ها گله‌مندیم.

حجت‌الاسلام سرایی بیان کرد: نیازمند انسجام‌بخشی در دستگاه‌ها به منظور اجرای برنامه‌های دهه ولایت و امامت هستیم و برای فرهنگسازی در این ماجرا نیازمند همراهی مسئولان هستیم.

وی اضافه کرد: از سازمان‌ها به ویژه دستگاه‌های مرتبط با این ماجرا انتظار حمایت و ورود جدی مدیران به حوزه برگزاری جشن‌های غدیر را داریم.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: عید غدیر و برنامه‌های مرتبط با آن می‌تواند به‌عنوان برنامه محوری در حوزه فرهنگی برای تمام ادارات معرفی شود و بر همین اساس تلاش داریم تا بهترین و مطلوب‌ترین برنامه‌های فرهنگی را در طول این ایام برگزار کنیم.

سرایی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های امسال افزود: تجلیل از خانواده شهدای سادات و مدافع حرم سادات، اطعام نیازمندان، توزیع غذا بین 40 هزار نیازمند، برگزاری نشست‌های غدیرشناسی، اعزام غدیرپژوه به دوره‌های تخصصی غدیرشناسی در مرکز قم، برگزاری چهار شب شعر با عنوان غدیر، تجلیل از شعرای فعال، برگزاری 9 محفل انس با قرآن، برگزاری 39 مسابقه ورزشی، برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری مسابقات هنری و فرهنگی، برگزاری همایش روحانیون شهید استان که با حضور 800 نفر از طلاب رزمنده استان، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم استان و ارائه خدمات‌ درمانی رایگان به مردم روستاهای دورافتاده، راه‌اندازی 114 ایستگاه صلواتی و ... از جمله برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام قریشی، امام جمعه ارومیه نیز در این نشست با بیان اینکه مردم برای احیای غدیر بسیج شوند، اظهار کرد: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه‌های مرتبط با موضوع غدیر در سال گذشته همکاری‌های کافی را نداشتند.

وی بر لزوم تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی در این زمینه تأکید کرد و گفت: در صورت استفاده از خرد جمعی می‌توان برنامه‌هایی با کیفیت و کمیت مناسب طراحی و اجرا کرد.

انتهای پیام

captcha