اهدای ۱۴ کمک هزینه ازدواج به زوج‌های نیازمند از محل موقوفات
کد خبر: 3832449
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
در همایش «پیوند آسمانی» صورت گرفت؛

اهدای ۱۴ کمک هزینه ازدواج به زوج‌های نیازمند از محل موقوفات

گروه اجتماعی ــ همزمان با سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع)، ۱۴ کمک هزینه خرید جهیزیه از محل موقوفات مرتبط به زوج‌های نیازمند اهدا شد.

اهدای ۱۴ کمک هزینه ازدواج به زوج های نیازمند از محل موقوفات مرتبطبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیر المومنین(ع) در ویژه‌برنامه « پیوند آسمانی» که شامگاه 12 مردادماه در امام‌زاده غیاث‌الدین محمد(ع) مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود یوسفی، کارشناس مسائل خانواده در مشهد بیان کرد: هریک از دختران و پسران معمولا در انتخاب‌های خود به دنبال فردی هستند که کمترین انحراف و زاویه با آن‌ها داشته باشند.

یوسفی بیان کرد: هیچ‌گاه در زندگی توقع نداشته باشید که طرف مقابل همانند شما فکر کند چرا که خصوصیات هر فردی متفاوت است.

وی به همسران توصیه کرد: هر مسئله‌ای که در زندگی می‌آموزید، چماقی بر سر همسر نشود و در زندگی مشترک پلیس یکدیگر نشوید. معمولا افراد دوست ندارند دیگران نصیحتشان کنند و در اصطلاح از این موضوع فراری هستند.

یوسفی افزود: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در حال بازی بودند و پیرمردی را دیدند که به اشتباه وضو می‌گیرد آن‌ها برای اینکه پیرمرد را از اشتباهش آگاه کنند با یکدیگر سر وضو گرفتن صحیح مسابقه گذاشتند و از پیرمرد خواستند داور آن‌ها باشد و از این طریق وی را نسبت به وضوی اشتباهش آگاه کردند.

قانون طلایی در استحکام‌بخشی به بنیان خانواده

این کارشناس مذهبی با اشاره به دو قاعده طلایی در زندگی مشترک گفت: هریک از زوجین با رعایت این قاعده طلایی در زندگی مشترک، 95 درصد از مشکلات زندگی شان را برطرف می‌کنند.

وی یکی از دلایل ازدواج را رفع نیازهای زوجین دانست و افزود: درک احساسات همسر و گفتن دوستت دارم توسط مرد و حفظ اقتدار مرد توسط همسرش مهمترین عامل در رفع نیازهای زوجین و دو قانون طلایی است. در زندگی اگر این نیازها برطرف نشود، فعالیت‌های مثبت شما که برای زندگی مشترک انجام ‌می‌دهید، دیده نخواهد شد.

یوسفی با اشاره به حفظ اقتدار مرد توسط همسر، گفت: زن با حفظ اقتدار مرد خود، می‌تواند پادشاهی کند، جلو فرزندان به همسر خود احترام بگذارد و اقتدارش را حفظ کند.

تقدیر از 4 زوج طلبه که پایین‌ترین مهریه را برای ازدواج تعیین کرده بودند و اهداء 14 سری جهیزیه به 14 زوج نیازمند پایان بخش برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

مهمترین موقوفات مرتبط با تأمین کمک هزینه ازدواج، موقوفه محمدحسین و محمدرضا حکاک و موقوفه بهرمند است.

انتهای پیام

captcha