تحقق مردم‌سالاری دینی بدون رسانه میسر نیست/ لزوم ورود رسانه‌ها به خنثی‌سازی شایعات
کد خبر: 3834336
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
امیری:

تحقق مردم‌سالاری دینی بدون رسانه میسر نیست/ لزوم ورود رسانه‌ها به خنثی‌سازی شایعات

گروه اجتماعی ـ فرماندار شیراز با تأكید بر اینكه تحقق مردم‌سالاری دینی بدون حضور قدرتمندانه رسانه میسر نیست، از خبرنگاران درخواست كرد تا در انعكاس اخبار و مشكلات دقت نظر داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امشب، 20 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز فرا رسیدن ایام خبرنگار را گرامی داشت و گفت: حرفه خبرنگاری علاوه بر مصائب و مشکلاتی که دارد، كاری سخت و دشوار است.
وی، خبرنگاران را عامل اصلی رشد و توسعه جامعه توصیف كرد و افزود:‌ خبرنگاران منعكس‌كننده مشكلات سطح جامعه و مردم هستند و روز خبرنگار را باید به عنوان روز مردم یاد كنیم.
امیری با تأكید بر اینكه تحقق مردم‌سالاری دینی بدون حضور قدرتمندانه رسانه میسر نیست، از خبرنگاران درخواست كرد تا در انعكاس اخبار و مشكلات دقت نظر داشته باشند و گفت: ممكن است برخی از مشكلات و فسادها وقتی به صورت گسترده مطرح شود، قبح آن مشكل از بین برود لذا نوع انتشار و افشاگری این مطالب مهم است البته جامعه نیاز به نظارت عمومی دارد كه بخش مهمی از این نظارت عمومی از سوی رسانه‌ها اتفاق می‌افتد اما باید مراقبت کرد که عفت عمومی خدشه‌دار نشود و حرمت‌ها حفظ شود.
وی با بیان اینكه یكی از عناصر اصلی گام دوم انقلاب، آگاهی است، گفت:‌ یقیناً رسانه‌ها و خبرنگاران پرچمداران اصلی این عرصه هستند به ویژه اینكه اغلب جوان هم هستند و جوانان در گام دوم بسیار مورد توجه است و دهه پنجم انقلاب به وسیله حضور جوانان باید رقم خورد.
امیری با تصریح اینكه مطالبه‌گری بحث اساسی تحقق مردم‌سالاری است، گفت: باید از عرصه رسانه برای توسعه كشور، شفاف‌سازی و جلوگیری از انحرفات حمایت کنیم اما شرایط کشور را نباید از نظر دور داشته باشیم.
فرماندار شیراز با یادآوری اینكه اكنون شبیخون فرهنگی همچنان ادامه داشته و ابزارهای آن گسترده‌تر شده است، خبرنگاران را سربازان خط مقدم این جنگ توصیف كرد و گفت: در جنگ سخت حتی یك وجب از خاك كشور خود را ندادیم اما اكنون نگرانی كه وجود دارد این است كه دشمن تلاش می‌كند تا بر افكار عمومی جامعه و فرهنگ ما سیطره پیدا كند كه در این راه هم متأسفانه توفیقاتی داشته است.
وی همچنین شرایط جنگ اقتصادی را یادآور شد و گفت: هم‌اكنون درگیر یك جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم كه حتی خود دشمن هم به این قضیه اعتراف كرده است و كسانی كه در این عرصه در حال تلاشند و به مردم خدمت می‌كنند، قبول مسئولیت كرده‌اند و باید بدان‌ها كمك كنیم.
امیری با تأكید بر اینكه همه باید پاسخگو باشند، گفت: در عرصه جنگ اقتصادی هم این حق مردم است كه بدانند كسانی كه در این عرصه فعالیت می‌كنند، چه می‌كنند و آن‌ها هم باید مسئولیت‌شناس باشند.
رئیس شورای تأمین شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود به انتخابات پیش‌رو اشاره كرد و گفت: یکی از مهم‌ترین و پر چالش‌ترین انتخبات‌ها، انتخابات مجلس است؛ نقش رسانه در ارتقا و آگاهی مردم، شفاف‌سازی و کمک به سلامت برگزاری انتخابات نقش مهمی است .
وی همچنین این نكته را یادآور شد كه شیراز در برخی از شاخص‌های توسعه یافتگی عقب است مثل سرانه فضای ورزشی و فضای آموزشی و مشکلات آب شرب در روستاها و حتی در شهر لذا پیشنهاد می‌شود تا رقمی از اعتبارات توسعه استان فارس برای ارتقای این شاخص‌ها تخصیص یابد تا به حد مطلوب برسیم.
امیری به شرایط فرهنگی جامعه هم اشاره كرد و گفت:‌ یكی از جرائمی كه در جامعه امروز كه ادعای فرهنگی بودن داریم، گزارش می‌شود، جرم توهین و خشونت است كه برای رفع آن نیاز به كار فرهنگی داریم.
فرماندار شیراز از اصحاب رسانه‌ها خواست تا برای تقویت رسانه‌های خود تلاش كنند و در این عرصه به‌صورت حرفه‌ای عمل كنند و حتماً آموزش و ارتقای دانش را مدنظر قرار دهند.
وی همچنین گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود كه در جهت خنثی‌سازی شایعاتی كه به اعتماد عمومی و سطح جامعه آسیب‌ می‌زند، قلم بزنند و برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی تلاش كنند كه پیشنهاد می‌شود در این راستا منشوری برای رسانه‌ها تدوین شود.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص غیبت یكی از اعضای شورای شهر شیراز و تعیین تكلیف نفر جایگزین آن گفت: عضو بعدی كه علی‌البدل است را به فرمانداری دعوت كردیم تا طی روزهای آینده كار جایگزینی انجام شود.
انتهای پیام

captcha