صدور حکم قطعی وقفیت موقوفه ۱۸ میلیاردی عیدگاه
کد خبر: 3838247
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

صدور حکم قطعی وقفیت موقوفه ۱۸ میلیاردی عیدگاه

گروه اجتماعی ــ معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از صدور حکم قطعی وقفیت موقوفه عیدگاه علیه شهرداری خواف خبر داد.

صدور حکم قطعی وقفیت موقوفه 18 میلیاردی عیدگاهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد ذاکری، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای استیفای حقوق موقوفات و با توجه به بررسی صورت گرفته در سال گذشته و شناسایی پلاک ثبتی که از گذشته وقف بوده و مورد تصرف قرار گرفته است، اقدامات لازم برای اخذ سند مالکیت پلاک مذکور به مساحت 1300 مترمربع در سال 97 آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان شهرداری خواف و خیابان در محل اراضی موقوفه قرار گرفته است، بیان کرد: علی‌رغم مکاتبه و پیگیری، شهرداری وقفیت اراضی را نمی‌پذیرد و حقوق وقف را پرداخت نمی‌کند.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: به ناچار و با توجه به عدم پذیرش شهرداری بر موقوفه بودن مکان، اقدام حقوقی برای اثبات وقفیت و قلع و قمع مستحدثات احداثی شهرداری خواف از طریق مراجع قضایی صورت گرفت.

ذاکری افزود: دادگاه بدوی با توجه به وجود سوابق ثبتی و اسناد مالکیت به نام موقوفه رأی به نفع موقوفه صادر کرد و علی‌رغم اعتراض شهرداری خواف به رأی صادره، با توجه به کامل بودن اسناد و مدارک وقفی، حکم صادره مورد تأیید دادگاه تجدید نظر استان قرار گرفته است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به حکم قطعی صادره از محاکم، پیگیری لازم برای اجرای حکم از طریق اجرای احکام در حال اجراست. 

یادآور می‌شود، ارزش موقوفه مذکور 18 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

captcha