بازگشت داوطلبانه 960 آواره سوری به کشورشان
کد خبر: 3838487
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

بازگشت داوطلبانه 960 آواره سوری به کشورشان

گروه بین‌الملل - با توافق دولت سوریه و لبنان، دور جدید بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، امروز از بیروت انجام شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «روسیا الیوم»، حدود 960 نفر از آوارگان سوری که در اردوگاه‌های لبنان به سر می‌بردند، امروز، 7 شهریورماه، به صورت داوطلبانه لبنان را به مقصد کشورشان ترک کردند.

این آوارگان امروز تحت نظارت نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و تیمی از وزارت بهداشت لبنان، با اتوبوس‌های سوری از شهرهای بیروت و طرابلس به سمت کشورشان حرکت کردند. 

«خطار ناصرالدین» رئیس شعبه امنیت عمومی شمال لبنان، مسئولیت بازگرداندن آوارگان سوری را بر عهده داشت. وی تأکید کرد که اداره امنیت عمومی لبنان عملیات بازگرداندن این آوارگان به کشورشان را تا رسیدن به مقصد پیگیری می‌کند.

جمعیت سوریه پیش از آغاز بحران 23.5 میلیون اعلام شده بود که با یورش گروه‌های تروریستی به این کشور و طی این سال‌ها، نزدیک به 12 میلیون نفر از آنان آواره شهرهای مختلف این کشور و کشورهای ترکیه، مصر، لبنان، اردن و همچنین اروپا شدند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پیش‌تر اعلام کرده بود که از آغاز بحران سوریه تاکنون، تعداد آوارگان سوری که به کشورهای ترکیه، لبنان، اردن،‌ عراق و مصر پناه برده‌اند از 5 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس، اکنون با توجه به بازگشت ثبات و امنیت به سوریه، شمار زیادی از آوارگان سوری به صورت داوطلبانه خواستار بازگشت به کشورشان بوده و منتظر فراهم شدن ساز و کار قانونی این امر هستند.

انتهای پیام
captcha