کارهای مقدماتی ساماندهی دارالقرآن‌های کرمان انجام شد
کد خبر: 3844434
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

کارهای مقدماتی ساماندهی دارالقرآن‌های کرمان انجام شد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه کرمان با بیان اینکه از حدود یک سال قبل، بحث قرارگاه فرهنگی در این استان مطرح شد، گفت: کارهای مقدماتی در زمینه ساماندهی دارالقرآن‌ها انجام شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان شامگاه دیروز دوشنبه، اول مهر در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: موضوع آموزش و پرورش به قدری اهمیت دارد که در پیش‌نویس قانون اساسی پیشنهاد این بوده که وزارت آموزش و پرورش نداشته باشیم، بلکه قوه‌ای به این نام داشته باشیم و دلیل آن این بوده است.

وی با اشاره به اینکه که نخستین معلم خود خداوند و پیامبر اکرم(ص) هستند و معلمی تقدس خاص خود را دارد، افزود: جایگاه معلمی به دلیل اینکه فهم و درک آدمی را بالا می‌برد و کار تربیت‌سازی انسان را انجام می‌دهد از جایگاه عظیمی برخوردار است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: از حدود یک سال بحث قرارگاه فرهنگی در استان کرمان مطرح شد و کارهای مقدماتی در زمینه ساماندهی دارالقرآن‌های استان کرمان انجام شده است، این قرارگاه طی یک تا دو ماه آینده کار خود را به‌طور رسمی شروع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این قرارگاه پنج فضا مد نظر ما قرار دارد که یکی از آن‌ها آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش برای ما اهمیت دارد اگر آنطور که در ذهن ما است اجرایی شود در زمینه ساماندهی دارالقرآن‌ها و سایر حوزه‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام می‌شود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: چند شهر در کشور داریم که موقوفات در آن‌ها بسیار جدی است و در سطح کشور شهرهایی داریم که ۵۰ درصد، ۷۰ درصد بالاتر و کمتر وقف هستند و شهر کرمان جزء شهرهای موقوفه کشور است.

وی گفت: در سطح استان کرمان 3 هزار و ۵۰۰ مسجد وجود دارد که از این تعداد ۳۰۰ مسجد در شهر کرمان است و درصد قابل توجهی از مساجد شهر کرمان روی موقوفه ساخته شده است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: مسجدی که روی موقوفه ساخته شده از لحاظ شرعی دچار اشکال است و ما این مساجد را شناسایی کرده‌ایم و در حال نامه‌نگاری هستیم، فهرست مساجد را به مردم اعلام می‌کنیم و می‌گوییم شرایط و ضوابط این مساجد به چه صورت است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: درصد قابل توجهی از مدارس موجود در استان کرمان در زمین موقوفه ساخته شده‌اند که این زمین‌ها شرایط خاص خود را دارند. سال‌ها از تأسیس این مدارس می‌گذرد و دانش‌آموزان در حالی در این مدارس تحصیل می‌کنند که حقوق قانونی و شرعی این موقوفات پرداخت نشده است و شورای آموزش و پرورش باید در این زمینه فکر اساسی کند.

انتهای پیام

captcha