کرمان رتبه دوم کشوری از نظر ثبت‌نام زائران در سامانه سماح را دارد
کد خبر: 3846029
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

کرمان رتبه دوم کشوری از نظر ثبت‌نام زائران در سامانه سماح را دارد

گروه اجتماعی ــ مدیر‌کل حج و زیارت کرمان با اشاره به اینکه ۱۱۴ دفتر ثابت و ۱۰ دفتر موقت در سطح استان ثبت‌نام زائران را انجام می‌دهند، افزود: کرمان رتبه دوم کشوری را از نظر ثبت‌نام زائران در سامانه سماح دارد.

محمود عرب‌نژاد، مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: 40 هزار و 264 زائر از استان تا الان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 114 دفتر ثابت و 10 دفتر موقت در سطح استان کرمان ثبت‌نام زائران را انجام می‌دهند، افزود: کرمان رتبه دوم کشوری از نظر ثبت‌نام زائران در سامانه سماح را دارد.

مدیر‌کل حج و زیارت استان با بیان اینکه زائران اربعین حتماً باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، بیان کرد: در غیر این صورت هر مشکلی که در عراق به‌وجود آید بر عهده خود زائر است و در حادثه‌ای که در روز عاشورا در کربلای معلی ایجاد شد، زائران مشکلات زیادی پیدا کردند.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه در سال گذشته 63 هزار نفر زائر کرمانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و صدور ویزا برای آن‌ها انجام شد، گفت: امسال پیش‌بینی افزایش زائران استان کرمانی وجود دارد و 25 هزار تومان برای ثبت‌نام زائران اخذ می‌شود که 22 هزار تومان آن برای خدمات بیمه‌ای دریافت می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha