کمک 9 میلیاردی از محل موقوفات به مساجد خراسان رضوی
کد خبر: 3846150
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
در طرح شمیم حسینی صورت گرفت؛

کمک 9 میلیاردی از محل موقوفات به مساجد خراسان رضوی

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح «شمیم حسینی» تاکنون بیش از 9 میلیارد ریال از محل عواید موقوفات مرتبط در قالب اقلام و موادغذایی به هیئات مذهبی و مساجد استان خراسان رضوی کمک شده است.

کمک 9 میلیاردی از محل موقوفات به مساجد خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: با اجرای طرح شمیم حسینی تاکنون بیش از 9 میلیارد ریال از محل عواید موقوفات در قالب اقلام و موادغذایی به 648 هیأت مذهبی و مسجد خراسان رضوی برای اجرای هرچه بهتر مجالس عزاداری امام حسین(ع) اهدا شده است.


وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها از عوائد موقوفات منطبق غیرمقید به زمان و مکان تامین شده است، تصریح کرد: در نیات موقوفات مرتبط با برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم و صفر سه سرفصل داریم که عبارتند از روضه خوانی، اطعام و تعزیه داری. بعضا برخی از نیت‌ها مقید به قید مکان و زمان هستند و برخی هم قیدی برای آن‌ها ذکر نشده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با اشاره به همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در اجرای بهتر این طرح، افزود: هیأت‌ها با ارائه معرفی‌نامه از سازمان تبلیغات از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند.


وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از موقوفات خراسان رضوی مرتبط با روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری امام حسین(ع) است، افزود: 22 مرکز افق(اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) بقاع متبرکه در 21 شهرستان مجری این طرح در خراسان رضوی هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha