هزینه‌های داخل کشور عراق به عهده خود زائران اربعین است
کد خبر: 3846701
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
عرب‌نژاد:

هزینه‌های داخل کشور عراق به عهده خود زائران اربعین است

گروه اجتماعی - مدیرکل حج و زیارت کرمان با اشاره به اینکه ارز زیارتی به زائران اربعین امسال تعلق نمی‌گیرد گفت: هزینه‌های داخل کشور عراق به عهده خود زائران است و کسانی که قصد حضور در پیاده‌روی اربعین را دارند برای تهیه دینار به صرافی‌ها مراجعه کرده و پول کافی به همراه داشته باشند.

محمود عرب‌نژاد مدیرکل حج و زیارت کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان با اشاره به اینکه کمتر از 20 روز تا اربعین اباعبدالله(ع) باقیمانده گفت: کسانی قصد تشرف و حضور در اجتماع عظیم عزاداران اربعین حسینی در عراق را دارند ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه متقاضیان با مراجعه به سامانه سماح و یا دفاتر زیارتی می‌توانند برای حضور در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند افزود: زائران اربعین بدون ثبت‌نام در سامانه سماح به هیچ عنوان به مرز مراجعه نکنند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به استقبال مردم استان کرمان برای حضور در این سفر معنوی بیان کرد: تاکنون بیش از 55 هزار نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و این سامانه تا چند روز قبل از اربعین برای ثبت‌نام زائران باز است.
وی با اشاره به اینکه ارز زیارتی به زائران اربعین امسال تعلق نمی‌گیرد اظهارکرد: هزینه‌های داخل کشور عراق به عهده خود زائران است و کسانی که قصد حضور در پیاده‌روی اربعین را دارند برای تهیه دینار به صرافی‌ها مراجعه کرده و پول کافی به همراه داشته باشند.
عرب‌نژاد با بیان اینکه امسال نیازی به دریافت روادید و ویزا نیست اما داشتن گذرنامه معتبر ضرورت دار تأکید کرد: مرز شلمچه برای تردد زائران کرمانی در نظر گرفته شده و موکب‌های ایرانی تا 48 ساعت بعد از اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران فعال هستند.

انتهای پیام
captcha