چرام؛ شهری بدون موقوفه
کد خبر: 3852571
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

چرام؛ شهری بدون موقوفه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد از نبود حتی یک مورد موقوفه در شهرستان چرام خبر داد.

چرام؛ شهری بدون موقوفه

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، امروز، چهارم آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، با اشاره به ساماندهی اماکن مذهبی استان شامل موقوفات، مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زادگان، اظهار کرد: با پایش و بررسی صورت گرفته در مجموع ۲۲۵ امام‌زاده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در مجموع ۱۰۹۰ مسجد، ۱۴۰ حیسنیه و ۴۷ موقوفه در این استان وجود دارد که بیشترین موقوفات شهرستان گچساران از سوی بانوان انجام شده و بزرگترین موقوفه استان موقوفه ۶ هکتاری طاهری در مرکز شهر یاسوج است.

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان گچساران 26 موقوفه، بویراحمد 9 موقوفه، دنا 6 موقوفه، شهرستان‌های کهگیلویه، باشت و بهمئی هر کدام دو موقوفه دارند و شهرستان چرام موقوفه ندارد.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور ضمن گلایه از سهل‌انگاری شهرداری یاسوج در دادن پروانه ساخت به پروژه اقتصادی و تفریحی خلیج فارس اوقاف در مرکز شهر یاسوج، بیان کرد: خود شهردار نظر مساعد دارد اما مجموعه شهرداری جهت دادن پروانه ساخت همکاری و مساعدت لازم را ندارند در حالی که سه طبقه از این مجتمع به پارکینگ اختصاص دارد و در صورت بهره برداری می‌تواند کمک قابل توجهی به مشکل پارکینگ شهر کند.

وی ابراز کرد: در اربعین حسینی امسال بصورت مشترک با استان‌های هرمزگان و بوشهر موکب داشته ایم و در این موکب خدمات مختلفی به زائران ارائه شد که از جمله آنها توزیع 8 تن سیب درختی و 220 لیتر آب لیموی طبیعی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی ایام ولایت و عید غدیر خم امسال با کمک اوقاف و امور خیریه زمینه آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد استان با مبلغ بدهی ۱۵۰ میلیون تومان فراهم شد.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور ضمن تبریک دهه وقف، بیان کرد: مردم پایه‌گذار وقف هستند و امر پسندیده احسانی ماندگار است و هر کار خیر موقعی ارزشمند است که تداوم داشته باشد و وقف تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز، چهارم آبان، به عنوان روز «وقف، بهره‌وری موقوفات، رونق تولید» نامگذاری شده است، تصریح کرد: یکشنبه پنجم آبان سالروز وفات حضرت محمد (ص) و شهادت امام جعفر صادق(ع) به عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نام گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری روز دوشنبه، ششم آبان به عنوان «وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین»، گفت: سه شنبه هفتم آبان ماه همزمان با شهادت امام رضا(ع) به عنوان «وقف، بقاع متبرکه زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب» نام گذاری شده است.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور با بیان اینکه چهارشنبه هشتم آبان، همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول به عنوان «وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت» نام گذاری شده، ادامه داد: پنج شنبه نهم آبان، به عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جمعه دهم آبان، به عنوان «وقف، مهدویت، تمدن نوین اسلامی» نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه شنبه یازدهم آبان به عنوان «وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش‌بنیان» و یکشنبه ۱۲ آبان، «وقف، مؤسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی نامگذاری شده، گفت: روز دوشنبه ۱۳ آبان نیز به عنوان «وقف، رسانه، تکریم واقفین خیراندیش» نام گذاری شده است.

انتهای پیام
captcha