حلقه‌های قرآنی دانشگاه ترسیم شود
کد خبر: 3852665
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

حلقه‌های قرآنی دانشگاه ترسیم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمانشاه بر ترسیم حلقه‌های قرآنی در دانشگاه‌های استان تأکید کرد و گفت: موضوعات مختلف قرآنی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و رخدادهای قرآنی دانشگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی شوند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سومین جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز، 4 آبان ماه در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باحضور کارشناسان قرآن و عترت عضو این مجمع در دانشگاه‌های استان برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا بیگ‌رضایی، دبیر شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمانشاه با تأکید بر فضاسازی ویژه این هفته در دانشگاه‌ها از اعضای این مجمع پیگیری این امر را خواستار شد.

وی افزود: مشخصاً فعالیت‌های قرآنی دانشگاه باید شناسانده شود و در این راستا کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های استان باید برنامه‌های مشخصی را مد نظر داشته باشند و آن را به مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان ارائه کنند.

بیگ‌رضایی با تأکید بر بکارگیری ظرفیت‌های شورای فرهنگی دانشگاه در تصویب برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی دانشگاه گفت: کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های استان در شورای فرهنگی دانشگاه که هرماه تشکیل می‌شود به ارائه برنامه‌ و فعالیت‌های خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه بایدجدول برنامه‌های این هفته مشخص و روزشمار آن ترسیم و از طریق شورای فرهنگی به دبیرخانه شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمانشاه ارسال شود.

بیگ‌رضایی بر رونق بیشتر برنامه‌های قرآنی در این هفته تأکید کرد و افزود: مسئولین باید در مقوله قرآن دانشگاه‌ها بیشتر پای کار بیایند و در این خصوص جلسه‌ای باحضور‌ کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه و معاونین فرهنگی دانشگاه‌های استان با آیت‌الله علما، نماینده ولی‌فقیه در استان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نشستی ویژه فعالین و متولیان قرآنی دانشگاه‌های استان برای مطرح کردن موانع و مشکلات آنان است که امیدواریم از حمایت‌های ویژه برخوردار شوند.

وی با تأکید بر مستندسازی برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی قرآنی دانشگاه افزود: حلقه‌های قرآنی دانشگاه ترسیم و برای آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد. باید برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شوند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمانشاه به بیان برنامه‌های خود به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها پرداختند.

در این جلسه بهناز لیلیان، کارشناس قرآن و عترت جهاد دانشگاهی کرمانشاه به برگزاری دو برنامه اجرایی در هفته قرآن و عترت توسط جهاددانشگاهی استان ویژه دانشجویان اشاره کرد و گفت: در این هفته توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمانشاه کارگاه سبک زندگی قرآنی ویژه دانشجویان این دانشگاه برگزار خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری این کارگاه ویژه دانشجویان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه است همچنین در این کارگاه از حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان استقبال خواهد شد.

کارشناس قرآن و عترت جهاددانشگاهی کرمانشاه بیان کرد: در هفته قرآن و عترت دانشگاه مسابقه قرآنی ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان و جهاددانشگاهی کرمانشاه توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست مصوب شد تا برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌های استان برطبق جدول قرآنی و روزشمار ویژه برگزاری هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها به شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمانشاه ارائه شود و مصوبات این نشست از طریق نامه به اطلاع رؤسای دانشگاه‌ها برسد تا دانشگاه‌های استان به صورتی ویژه به این هفته نگاه کنند.

انتهای پیام
captcha