وقف برای اشتغال و ازدواج نیاز روز جامعه است
کد خبر: 3853334
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

وقف برای اشتغال و ازدواج نیاز روز جامعه است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های ایجاد وقف و موقوفات رفع نیازهای جامعه است، گفت: وقف برای ایجاد اشتغال و ازدواج از نیازهای اساسی و روز جامعه است.

وقف برای اشتغال و ازدواج نیاز روز جامعه است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، امروز، هشتم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با ایجاد موقوفاتی با نیت ایجاد اشتغال می‌توانیم هم مشکل اشتغال و هم ازدواج جوانان رو حل کنیم.

وی با گرامیداشت دهه وقف، افزود: یکی از فلسفه‌های ایجاد وقف و موقوفات رفع نیازهای جامعه است، در واقع تا در جامعه یا در هر بخشی نیازی دیده می‌شود، برای رفع آن نیاز وقف می‌آید.

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در جامعه ما با توجه به شرایط حاکم، نیت بعضی از موقوفات به عنوان یک دغدغه تبدیل شده است و ما با نیات بعضی از موقوفات به عنوان یک نیاز همیشگی روبه رو هستیم که یکی از این نیات، کمک به ازدواج جوانان و ایجاد اشتغال است.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور بیان کرد: با توجه به اینکه سن ازدواج در جامعه ما به دلیل مشکلات مالی اعم از مشکلات برگزاری مراسم ازدواج، خرید مسکن یا تهیه جهیزیه بالا رفته است، یکی از مواردی که جزو نیازهای جامعه محسوب می‌شود و متمکنان جامعه می‌توانند کاری در این زمینه انجام دهند، بحث ایجاد وقف با نیت ‌ازدواج جوانان، چه برای خود ازدواج و تشکیل زندگی و چه برای سال‌های ابتدایی ازدواج و کمک به زوج‌ها جهت تهیه مسکن و یا کمک مالی به زوجین برای ادامه تحصیل و رفع نیازهایشان است.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است، بیان کرد: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.

انتهای پیام
captcha