فرهنگ به باور عمومی تبدیل شود
کد خبر: 3854274
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

فرهنگ به باور عمومی تبدیل شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: فرهنگ باید در آحاد مردم و به‌ویژه بین مدیران به یک باور عمومی تبدیل شود.

فرهنگ به باور عمومی تبدیل شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 12 آبان‌ماه در نشست امروز شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: فرهنگ عمومی زیربنا و اساس توسعه در جامعه است اما متأسفانه دچار شعارزدگی شده‌ایم و در عمل چیزی برای اجرا نداریم. فرهنگ باید در آحاد مردم و به‌ویژه بین مدیران به یک باور عمومی تبدیل شود.

وی افزود: اگر بخواهیم انسجام ملی عمیق باشد و گسترش یابد، باید توجه خاصی به حوزه فرهنگ عمومی داشته باشیم و مؤلفه‌های آن را تقویت کنیم.

محمدپور، در ادامه با اشاره به آمار پایین سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، سرانه مطالعه جمعیت باسواد بالای ۱۵ سال در کشور، ۱۵ دقیقه است و متأسفانه این آمار در استان آذربایجان شرقی ۹ دقیقه و ۵۶ ثانیه است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، افزود: قصد من از ارائه این آمار، ایجاد حساسیت بین مدیران دستگاه‌هاست تا همه برای بهبود و افزایش این آمار تلاش کنیم.

محمدپور سرانه مطالعه در استان و کشور را مرتبط با دیگر عوامل دخیل در امور و زندگی مردم دانست و گفت: جریان توسعه، وفاق اجتماعی، باور به توسعه، توجه به تولید نه مال‌اندوزی، انسجام ملی، امنیت اجتماعی و امنیت ملی همگی با سرانه مطالعه نسبت دارند.

انتهای پیام
captcha