استکبارستیزی برای حکومت اسلامی ضرورت است نه انتخاب
کد خبر: 3854387
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
لطفی بیان کرد:

استکبارستیزی برای حکومت اسلامی ضرورت است نه انتخاب

گروه سیاسی ــ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه استکبارستیزی یک امر سیاسی، جناحی، حکومتی و مقطعی نیست بلکه یک دستور قرآنی است، گفت: در واقع مبارزه و مقابله با استکبار و نظام سلطه برای یک حکومت اسلامی ضروری است و گزینه‌ای در میان سایر گزینه‌ها نیست که آن را انتخاب کند یا نکند.

نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی درباره اهمیت تبیین قرآنی استکبارستیزی به منزله تکلیف و نه انتخاب در نظام اسلامی گفت: ماندگاری روحیه استکبارستیزی به مثابه یک ضرورت در راستای حفظ اسلام و نظام اسلامی نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین دینی و قرآنی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه جامع‌الشرایط حفظ جمهوری اسلامی را با مضامین و تعابیر گوناگونی همچون «اعظم فرایض»، «از اوجب واجبات» و «واجب‌تر از نماز» بیان فرموده‌اند. این امر ضرورت فرهنگ‌سازی استکبارستیزی را برای پیشگیری از القائات و شبهه‌افکنی‌های خناسان به ویژه برای نسل جوان بیش از پیش ایجاب می‌کند.

لطفی تأکید کرد: در واقع استکبارستیزی یک امر سیاسی، جناحی، حکومتی و مقطعی نیست بلکه یک دستور قرآنی است و ماهیتی کاملا دینی دارد و یک حکومت دینی و اسلامی نمی‌تواند به این امر مبادرت نورزد و آن را در دستور کار قرار ندهد.

مستندات فراوان دینی و عقلی در ضرورت مبارزه همیشگی با استکبار

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: به عبارتی استکبارستیزی برای یک حکومت اسلامی یک امر ضروری است و گزینه‌ای در میان سایر گزینه‌ها نیست که آن را انتخاب بکند یا نکند. مهمترین ویژگی استکبار، ظلم، کبر و قائل نبودن هیچ حقی برای دیگران است و توصیه قرآن مقابله با استکبار و خوی استکباری است. آیا قیام امام حسین(ع) جز برای مقابله با ظلمی بود که کمر همت به نابودی اسلام بسته بود. لذا امروز که آیات قرآن و روایات و سیره معصومین را به عنوان مبانی عقلی و دینی در اختیار داریم باید آنها را در راستای تبیین ضرورت استکبارستیزی و حفظ روحیه ظلم‌ستیزی در جامعه به کار بگیریم.

وی اظهار کرد: امروز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از انواع جنگ‌های سخت و نرم و فشارها و تحریم‌های شرق و غرب، شاهد آن هستیم که نظریه‌پردازان و اندیشمندان آمریکایی با شاخص و آمار مسئله افول و نزول قدرت جهانی آمریکا و افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران را مطرح می‌کنند و این به خاطر آن است که مردم ایران استکبارستیزی را به مثابه یک باور و اعتقاد دینی پذیرفته‌اند.

باور عمیق به مقاومت، رمز عبور ملت ایران از سختی‌ها

لطفی یادآور شد: اگر مردم ما توانستند جنگ 8 ساله، تورم کمرشکن سال گذشته و تحریم‌های به زعم آمریکایی‌ها فلج‌کننده را تحمل کنند به خاطر این است که با یک باور عمیق گزینه مقاومت را انتخاب کرده و مبارزه با استکبار را یگانه راه رشد و پیشرفت کشور می‌دانند و در این مسیر پیوند ناگسستنی با اسلام و ولایت فقیه برقرار کرده‌اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان اظهار کرد: در مجموع می‌توان گفت عامل اصلی ماندگاری انقلاب، آغاز افول و فروپاشی قدرت پوشالی آمریکا و شکل‌گیری و توسعه جبهه مقاومت، عمق نگاه دینی مردم و باور قلبی به این است که استکبارستیزی یک وظیفه و رسالت دینی و انقلابی است.

انتهای پیام
captcha