تثبیت مالکیت موقوفات اقدامی برای اجرای امینانه نیات واقفان است
کد خبر: 3854811
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

تثبیت مالکیت موقوفات اقدامی برای اجرای امینانه نیات واقفان است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با تثبیت مالکیت موقوفات، این اداره کل خواهد توانست اقدام به اجرای امینانه نیات واقفین کند که لازم است در این زمینه مشارکت و همکاری مناسب از سوی اداره کل ثبت اسناد استان انجام شود.

یبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز، 13 آبان‌ماه در نشست صنفی و تخصصی وقف در اردبیل، اظهار کرد: در احیاگری موقوفات نیاز مبرم به همکاری و کمک اداره ثبت اسناد در خصوص تثبیت مالکیت داریم.

وی گفت: با تثبیت مالکیت موقوفات این اداره کل نیز خواهد توانست اقدام به اجرای امینانه نیات واقفین کند که لازم است در این زمینه مشارکت و همکاری لازم بیش از گذشته انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: اخیرا سند مالکیت موقوفه خادم وطن در میدان مبارزان به متراژ هفت هزار و ۱۵۰ متر به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک صادر شد که موجب اعتماد و دلگرمی مردم نسبت به وقف شده است.

ستوده خاطر نشان کرد: وقف چشمه همیشه جاری بوده و در صورت تثبت و احیای آن، با عمل امینانه نیات واقفین اقشار مختلف جامعه از جمله نیازمندان و مستمندان از آن بهره‌مند خواهد شد.

محمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز در این نشست ضمن تبریک دهه وقف گفت: این اداره کل وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند که در اسرع وقت اقدام به صدور اسناد مالکیت املاک وقفی نماید.

وی تصریح کرد: سردفتران و دفتریاران نیز موظفند ضمن آگاهی‌بخشی به افرادی که در خصوص وقف و املاک اوقافی مراجعه می‌کنند نهایت دقت را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha